Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

25 -och 2 årskalas?!

  • maye 4 oktober 2008

    hej

    Jag fyller snar 25 och ska slå ihop mitt kalas med min dotters, som blir 2

    skulle vilja göra någon form av buffe med nästan bara mat som går att förbereda.
    Den ska passa både barn som vuxen

    hade några förslag:
    potatissallas, pastasallad, kycklingspett, lite skinka eller kassler, någon paj, grillspett med köttbullar och prinskorv. vanlig grönsallad. bröd och ost.
    lite strimlade grönsaker med dipp

    Till efterrätt blir det en nalletårta : )

    Vad tror ni om det, ska jag ta bort nåt, byta ut nåt, några andra förslag, nåt mer för barnen?

    ska jag ha någon typ av bordsdekorationer? ballonger lär det nog bli för barnens skull

    tar tacksamt emot alla tips och ideér jag kan få

  • kallis 7 november 2008

    Jag tycker absolut du kan ha lite goda tillbehör som oliver, stora kapris, soltorkade tomater,grissini, nötter, tomat-mozzarellasallad med ruccola, fetaost. Lägg det i små skålar eller garnera. Ni kan bjuda på bål.
    Jag tycker du kan hoppa över grönsalladen och ha olika grönsaksstavar. Gör en liten ostbricka.
    Köttbullar, korv och majs är ju en vinnare för barn.
    Gör lite kokosbollar till fikat det är barnsligt gott..
    Ballonger passar alla åldrar! Cerpentiner kan du ha på bordet. Gör ett litet sånghäfte med sånger för både dig och din 2-åring.
    Lyckatill!

  • nea8312 8 november 2008

    grönsallad är ett bra alternativ till de som inte äter potatissallad eller pastsallad

  • monac 9 november 2008

    maränger ,glass,grädde och chokladsås Barnsligt jätte gott!...som dessert!:D(Y)kanske servera med lite hallon och blåbär,skivad banan.

    HOPPAS NI FÅR DET JÄTTE TREVLIGT OCH STORT GRATTIS TILL ER BÅDA(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.