Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Är det "farligt" att värma ris igen?

  • monac 10 augusti 2008

    mycket informativ länk!!!! tack Bjuranna(Y)

  • bjuranna 10 augusti 2008

    Varsågod! :)

  • monac 10 augusti 2008

    p.s. heller aldrig blivit sjuk av uppvärmt ris...och nu har jag fått lära mig hur jag undviker det fortsättningsvis oxå! D.s.

  • Smulpajen 10 augusti 2008

    OM det var farligt borde hela Asien vara magförgiftat. Där steks det ris hela tiden....

  • immortal_girl 11 augusti 2008

    Ajdå det är ofta som man fryser ner ris och sedan tar med till jobbet och värmer igen:(

  • Smulpajen 11 augusti 2008

    Nja, jag tar detta med en nypa salt. Kyler man bara riset snabbt tror i alla fall inte jag att det är farligt. Har ätit både värmt och stekt ris så länge jag minns. Har aldrig bivit sjuk.
    Alla dessa rapporter om allt som är farligt. En gång läste jag att man får cancer av kaffe och ostsmörgås. En tid efter de stod det att det var bra att äta ostsmörgås och kaffe. Vilket är det nu? :o:'( Förnuftet får nog råda.

  • K-kristina 11 augusti 2008

    Jag har alltid värmt överblivet ris och även fryst ner det och ingen i famijen har blivit sjuk, Många gratänger innehåller ju ris o där sägs det ofta att man kan förberda tills det ska in i ugnen o då blir det ju uppvärmt igen .

  • K-kristina 11 augusti 2008

    Förresten på vårt sjukhus så har man engångsportioner där man bara värmer i mikron ,det riset är ju kokt en gång så då blir det ju uppvärmt igen

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.