Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Att välja tilltugg och mängd?

  • bakamonkeyprincess 15 februari 2010

    Hej på er!
    Det är så att jag ska ha 20årsfest om en månad. Första festen för mig, så jag har inte så bra koll :p

    Vi kommer vara 10-15 pers. Enligt inbjudan kommer det bjudas på "bål och tilltugg". Till problemet:
    - Vilka tilltugg?
    - Hur mycket?

    Jag vill gärna ha lite matigare tilltugg eftersom festen kommer vara natten lång (folk blir hungriga och bra sätt att hålla nere fyllenivån). Går det att förbereda och frysa in ev. deg, topping o.dyl. så är det stort plus!

    Tack på förhand!

  • Erajscha 15 februari 2010

    Man kan ha lite grönsaker och dipp, små tunnbrödsrullar, minipajer, pizzaslicear och förstås chips och popcorn. :-)

  • jimboz 15 februari 2010

    Kör mexikanskt med lite Enchiladas, Burritos olika sorters Dipp..Funkar alltid..
    Fyllda Paprikahalvor, fetstor sallad

    Eller Plankstek : Fråga päronen om du får låna hustaket sen är det bara att Konfetta hela härligheten (Y)

    Är ni ett Dream Team på 10-15 pers så är det idealiskt.:)

  • The_mama97mia 16 februari 2010

    Jag undrar om du inte ska köra ngn pizzaplåt eller två? SKär upp i lite mindre (finger-vänliga) bitar.
    Gör en stor pizzasallad eller grönsallad till. Eller bara plockgrönsaker.

    Fördel med pizza är att du kan faktiskt göra det dagen före, gör dubbelt så mkt som du tror går åt o sen när folk blir klockan tolv-hungriga så finns det mer att ta av.

    Min erfarenhet är att har man bara "fingermat" o bål så blir människor rasande hungriga senare...

    Annars som Erajscha säger så bra, minipajer är toppen o grönsaksdipp med.

  • The_mama97mia 16 februari 2010

    Förresten, grattis i förskott!!!!!!!!!

  • MatAnders 16 februari 2010

    Det ska ju vara så gott med pizzabullar (finns massa recept här) eller goda marinerade kycklingspett på bambupinnar sen in i ugnen eller tunnbröds rullar med rökt lax o pepparotsvisp... ja listan kan göras oandlig men viktigast e att ni får kul.
    Stort grattis:D

  • bakamonkeyprincess 18 februari 2010

    Tack så jättemycket för hjälpen!
    Många bra tips (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.