Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Beachparty

  • mattjejen 5 oktober 2011

    Hej!
    Ska ha tjejmiddag nästa helg å har som tema beachparty... tänkte lägga en filt på golvet, ha brassestolar, massor me värmeljus mm å maten tänkte jag ha i en picnickorg.
    Har ni några bra förslag på vad jag kan ha för smått å gott i korgen som man blir mätt på? Efterrätt räcker de me chokladdoppade jordgubbar?
    Dryck blir nån somrig bål, gärna nåt tips på de, å rosé.
    Tips på tilltugg, mat å efterrätt mottages me glädje :)

  • The_mama97mia 5 oktober 2011

    1 flaska(or) Réserve de Bonnet rosé, eller annan fruktig och torr rosé
    1 msk vaniljsocker
    4 st limefrukt(er)
    0,5 l mineralvatten
    Tillagning
    1. Rör ut vaniljsockret i den pressade juicen från limen i en kanna eller bålskål och häll på mineralvattnet. Tillsätt Rosévin och rör med mycket is. Servera i vinglas fyllda med is och garnera med jordgubbar.

    Recept: Oscar Eldin
    (Tasteline)

    Grillade kycklingben eller spett, och/eller färspett skulle väl passa på ett beachparty med picnic? Minipajer (sök på mina minimala smördegspajer), sallad (gärna plockvänligt format av allt) och gott bröd, surdegsbaguette eller liknande.

    Kul idé!
    Jag hör karibiska oljefat redan!

  • Cassiopeya 5 oktober 2011

    Köttfärspiroger! :p

  • mattjejen 6 oktober 2011

    Tack för bra å goda tips:)
    Vill gärna ha fler, gärna på tilltugg till bålen å nån bra å smarrig efterrätt...

  • Disen 6 oktober 2011

    Här kommer mina tips...{eat}


    Salta bräder
    Nachochips med bacon

    och till efterrätt som du får ha i kylen till det är dags...{eat}

    Tårta i glas

    Roligt tips att ha på en tjejmiddag mitt i höstrusket....ha så skoj!!!

    Får inte in receptet på "snacks av skinka"

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.