Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Brieost

  • Lisa35 2 mars 2010

    Är det någon som vet ungefär hur länge en öppnad brieost håller sig i kylskåpet innan man får kasta den? :s

  • The_mama97mia 2 mars 2010

    Kan nog inte ge ngt exakt mått på dagar - men tips - frys in om du är orolig för att inte hinna äta upp den.

  • Lisa35 2 mars 2010

    Ok, tack....men det rör sig om ett par dagar då kanske bara? Blir den smulig tror du när man tinar upp den om den varit fryst?

  • jimboz 2 mars 2010

    När osten börjar lukta som en Dansk Havarti, då är det dax att skicka ut den :)

  • The_mama97mia 2 mars 2010

    jag har nog sparat brie ngn vecka i a f i kylen, men om jag köpt en stor så har jag frusit in bitar, tar fram o tinar långsamt, går bra att baka in i smördeg om inte annat!
    Smulig tror jag inte jag kallar den efter frysning. Det kan nog ha att göra med också hur mogen den är när man fryser den?
    Flera som har tips o råd kring detta????

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.