Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Buffé av smörgåstårtor

  • Glindra 6 december 2011

    Jag ska bjuda 10 vänner på smörgåstårta nu till helgen. Skulle behöva förslag till tre olika varianter man kan ha. Någon som vet?

  • Cassiopeya 7 december 2011

    Jag gör denna ofta för att den inte innehåller några konstiga smaker. Sist skippade jag vispad grädde och blandade ut mjukosten med lite creme fraiche istället, blandade creme fraiche och majonnäs och spacklade tårtan med.

    Supergod smörgåstårta med skinka och bacon

  • Lenkan 7 december 2011

    Min personliga favorit är två lager fyllning, ett lager av bredbar leverpastej, vispad med lite grädde och kanske hackad saltgurka i och ett lager av Äggsallad (till fyllning)

  • knyppeltanten 7 december 2011

    Polarkaka med röra av kokt potatis, ägg, matjessill, inlagd sill, purjo, dill och "kladd". Väldigt gott.

    "Vanlig" smörgåstårta med leverpastej och bostongurka, rökt skinka och äpple eller ananas.

    Vegetarisk tårta har jag gjort med Tartex pastej i ett lager och rivna morötter i det andra + "kladd".
    Eller kavring med olika ost mellan lagren och konserverade päron + "kladd"

  • MosterNettan 7 december 2011

    Tipsar om min favorittårta som dom flesta gillar! Enkel att "svänga" ihop.



    Som vanligt lyckas jag inte bifoga receptet.

    Den heter Sköna Majs smörgåstårta och finns här på Matklubben!

  • chrisq 7 december 2011

    (Y)leta härinne finns mycket godare än detta (Y)

  • smulan1katt94 7 december 2011

    Min favvo är tonfisk och ostcream :P

  • The_mama97mia 7 december 2011

    Hihi, det låter det, buffé av smörgåstårtor för tio pers? Jag brukar göra en sm tårta för tio pers...
    Men ok.. dels som Chrisn säger - söker du här på smörgåstårta får du 410 träffar, men det är ju svårt att välja då.

    Om du vill ha lite olika varianter ändå skulle jag föreslå att du gör en helt fisk- och skaldjursmässig (min favorit), en med leverpastejfyllning och skinka m.m. som dekoration och kanske att en tredje skulle vara en varm sm tårta?

    Lycka till!

  • Glindra 8 december 2011

    Hihi, ja visst låter det nåt {clap} Men vill ju visa mig duktig, vet du. Lär ju få äta smörgåstårta sen hela helgen så det sprutar ut ur öronen. Men det är ju just det som du säger, himla svårt att välja bland alla träffar man får. Tänkte att man kanske kunde få lite mer specifika exempel och det fick jag ju, tack alla för era förslag. Kram!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.