Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Buffe för 14 personer

  • gladkock 22 september 2008

    Om 2 veckor skall jag ha 14 personer på middag. Till saken hör att jag måste vara på mitt arbete fram till lunch.
    Tänkte mig någon slags buffe
    Hjälp den som vet en massa rätter som jag kan laga färdigt och bara frysa:'(

  • Penne 22 september 2008

    Koka potatis och låt kallna, skär i små tärningar och ställ i kylen. Knaperstek ett par paket bacon. Strimla en purjolök. Detta kan du göra dagen innan. Samma dag som dina gäster kommer så blandar du allt detta med felix caesardressing som finns att köpa. Blanda med så pass mkt så att det blir krämigt.

    Till detta är det jättegott med kycklingspett. Kan marineras (förslagsvis med sesamolja, vitlök, salt och sesamfrön) och tillagas dagen före och bara värmas i ugnen när det e dags, eller ätas kalla. Jag lovar att det är en hit.

  • kasamark 22 september 2008

    Hej
    Varför inte lite olika pajer ,typ västerbottens paj ngn typ grekisk veg.paj
    Marinerade kycklingspett ,lite olika sallader.
    Tjälknöl o potatisgratäng är ju oxå gott(finns ju alltid pekas i kyldisken den är god)

    Sen kan du glasstårta eller ngn parfait till efterrätt.

  • Penne 22 september 2008

    Oj, jag läste inta att du ville ha buffé... Isf kan du göra två olika pajer, kycklingspetten jag skrev om tidigare, en sallad, marinerade tigerräkor med aioli, några olika sorters snittar, Smördegsinbakad kyckling, oliver, fetaost och kanske lite kallskuren parma skinka och bresola.

  • mammaellen 22 september 2008

    Matmuffins är kanon att ha på buffén, och kalla pajer.

    Muffins för 14 personer
    28 st ägg
    14 dl vatten
    14 dl yoghurt
    7 dl olja
    21 msk dijonsenap
    42 dl dinkelmjöl, siktat
    28 dl dinkelmjöl, fullkorn
    9,5 msk bakpulver
    2,5 msk salt
    1400 gram rökt skinka, strimlad
    700 gram fetaost, tärnad
    56 st soltorkade tomater
    14 dl bladspenat, frusen
    7 dl riven ost
    Tillagning
    Blanda ihop ägg, vatten, yoghurt olja och senap i en skål. Blanda ihop de torra ingredienserna i an annan skål. Rör ihop de båda blandningarna. Rör ner resten av ingredienserna. Klicka ut i muffinsformar och grädda i 18-20 minuter i 200 grader.
    Lycka till!

  • mammaellen 22 september 2008

    Pizza snurror är också gottt på buffén.Och så lite olika sallader.

  • Disen 23 september 2008

    Grillade kycklinben (går att göra innan och frysa ner), kall marinerad fläskfilé, annat kallskuret som kassler och rostbiff, pastasallad går också bra att göra någon dag innan.
    Paj är alltid populärt. Brieost, kex och ett härligt fat med olika frukter.

    Lycka till!! (Y)

  • Susseg 23 september 2008

    Var hos min arbetskompis som bjöd på jättegod buffe.
    Den innehöll följande:
    Kall potatiskaka
    Västerbottenpaj
    Vattenmelon sallad med rödlök och fetaost.
    Fetaost röra
    Kall fläskfile
    Rostbiff i skivor
    Fyllda tomater (krämig laxröra i)
    Olika ostar
    Kex
    Frukt (färsk annanas, päronhalvor, kivi och vindruvor).
    Detta var mycket gott!(Y)(Y)
    Jag lovar...
    Här går ju det mesta att förbereda.

    Lycka till

  • Susseg 23 september 2008

    Du kan ju även förbereda någon form av cheescake till kaffet.
    Bara att ta ut ur frysen .
    Kanon bra...:)

  • JennyV 23 september 2008

    Mitt förslag blir denna suuuper goda och populära paj som helst ska göras några dagar innan!! [recept]24575[/[recept]

  • JennyV 23 september 2008

    Paj i långpanna med crabfish och räkor

  • JennyV 23 september 2008

    :D (Y)

  • Countrygirl 23 september 2008

    smördeg, kavla till fyrkant, fyll med ngt gott, tex creme fraiche blandat med grönmögelost. rulla i hop, skär som kanelsnurror, in i ugnen, in i frysen, plockas fram några minuter före gästerna kommer. Kan kombineras i massor, soltorkade tomater, oliver, tonfisk, svamp, mm

    Lycka till!

  • MatAnders 23 september 2008

    Kanske kan du göra lassagne och bara värma sedan, eller göra mina smördegs piroger dom e mums köttfärs fyllningen kan du göra innan.

  • Tillberga 23 september 2008

    kall rimmad kyckling

    görs i förväg liksom

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.