Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Bufféer

  • madsengarden 15 juni 2011

    Har några frågor angående bufféer.....
    Finns det några självklara regler om bufféer? Tex hur många rätter det ska innehålla? vad som bör finnas med ? Ska det vara olika av kött fågel fisk eller hur sjutton komponerar man ihop en bra buffé?? Snälla hjälp, ge gärna förslag!!!

  • The_mama97mia 21 juni 2011

    O du söker på Buffé i matprat får du upp en massa andra trådar med mkt matnyttiga tips för bufféer.

    Ibland kan man vilja ha som ett tema för en buffé, ex italienskt, medelhavs-, nordisk, grill - taco...

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Buff%C3%A9

    Tror inte du kan hitta ngn regel som säger att det måste vara minst 40 rätter eller så...

    Lycka till!

  • nettanjosseg 23 juni 2011

    Du ska tänka att det ska finnas något för alla, dvs eventuella allergiker och vegetarianer. I övrigt är väl huvudsaken att alla blir mätta och att det är gott. Blanda bäst du vill av favoriterna. Det finns inget rätt eller fel!

  • Petra7011 23 juni 2011

    Hej!
    Jag ska ha buffe imorgon som kommer att bestå av gillad nöt,lamm- och kalkonfile kommer aven att finnas sill- och skaldjurstårta (tårtorna brukar jag byta ut mot grillad fisk el skaldjur)Det finns mat så alla blir nöjda.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.