Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Cocotter

  • Gnurf 25 november 2009

    Seriöst nu...jag har några kokotter undanstoppade som jag inte använt särskilt ofta, kanske 10ggr på 20 år. Bland annat när jag en Nyårsafton körde en form av grande dessert på stoooora tallrikar, då hade jag en liten chokladmousse i kokott...:) Men de får såklart vara att betrakta som kökets kuriosa...iaf för mig...

  • mariaengstrom 25 november 2009

    Jag har formar som jag tror är kokottformar, används endast till creme cramell / brulee (kommer aldrig ihåg vilket som är vilket, den med bränt socker på iaf)

  • The_mama97mia 25 november 2009

    Jag är alltid allvarlig när det gäller MAT. Jag tänker att di däringa choklad ganacherna ngn gjorde i halv åtta förra veckan, kan man väl göra i kokott/cocotte formar?

  • boz1965 25 november 2009

    Man kan göra små suffléer också i dem.

  • boz1965 25 november 2009

    Här är ett exempel på vad man kan göra i kokotter:

  • 123Linnea 26 november 2009

    Det verkar gott!
    Och, ja, det blir en del dipsåser o annat i dem. Men jag skulle vilja göra mer "på riktigt". Som nedan kanske, då.

    Skrivet av boz1965 den 25 nov 2009

    Här är ett exempel på vad man kan göra i kokotter:

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.