Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Din favoritpaj?

  • MrsC 25 november 2008

    Falukorvspaj

  • lenajeanette 25 november 2008

    Gjorde för flera år sedan efter Tina´s recept en paj med köttfärs och aubergine som var väldigt god, förstår faktiskt inte varför de receptet fallit i glömska. Måste nog leta reda på det....minns inte exakt vad som var i mer än just köttfärs o aubergine.

    Kanske det finns här på MK?

  • MrsC 25 november 2008

    Jordgubbspaj med mördeg

  • MrsC 25 november 2008

    Kalamata paj

  • MrsC 25 november 2008

    Paj Provencale

  • MrsC 25 november 2008

    Skrivet av lenajeanette den 25 nov 2008

    Gjorde för flera år sedan efter Tina´s recept en paj med köttfärs och aubergine som var väldigt god, förstår faktiskt inte varför de receptet fallit i glömska. Måste nog leta reda på det....minns inte exakt vad som var i mer än just köttfärs o aubergine.

    Kanske det finns här på MK?


    Ja leta gärna reda på receptet...det låter gott! (Y)

  • elpatron 25 november 2008

    American Pie med Madonna är den bästa jag vet...vet bara inte vem som komponerat den.

    Min bil är paj oxo, men det räknas inte eller? (H)

  • Disen 26 november 2008

    Finns många goda pajer, men dom här återkommer ständigt hemma hos oss.:D
    Ost och skinkpaj
    Kräft- och laxpaj

  • Lenkan 26 november 2008

    Skrivet av elpatron den 26 nov 2008

    American Pie med Madonna är den bästa jag vet...vet bara inte vem som komponerat den.

    Min bil är paj oxo, men det räknas inte eller? (H)


    Don McLean har komponerat den och bakade originalet. Dock är hans ganska torr och oaptitlig tycker jag...

    För övrigt så är jag inte förtjust i matpajer, de är för mäktiga för mig, det är nåt med pajskalet. Däremot så slinker det gärna ned en bit smulpaj med blåbär eller rabarber på sommaren

  • Wombat04 26 november 2008

    Blåbärspaj, ljummen med mycket gräddblandad vaniljsås! Matpaj är gott ibland, när någon annan gör dem, för jag är inte bra på att baka matpajer. Behöver mer övning tror jag!

  • emaxen 26 november 2008

    :pGrönkålspaj med valnötter:p
    En underbar paj som man inte kan sluta äta(L)

  • safir74 26 november 2008

    Paj över huvudtaget är gott tycker jag. Min favorit efterättspaj är Ananaspaj *mums*:p

  • elpatron 26 november 2008

    Skrivet av Lenkan den 26 nov 2008

    Skrivet av elpatron den 26 nov 2008

    American Pie med Madonna är den bästa jag vet...vet bara inte vem som komponerat den.

    Min bil är paj oxo, men det räknas inte eller? (H)


    Don McLean har komponerat den och bakade originalet. Dock är hans ganska torr och oaptitlig tycker jag...

    För övrigt så är jag inte förtjust i matpajer, de är för mäktiga för mig, det är nåt med pajskalet. Däremot så slinker det gärna ned en bit smulpaj med blåbär eller rabarber på sommaren


    Trodde det var Don Corleone först, men du har så rätt så..tack för det :)

  • festmaten 26 november 2008

    Den här pajen är jättegod, servera med sallad, en kall öl eller ett gott rödvin.
    Höstpaj

  • Snorkfroken 26 november 2008

    Min favorit är tacopaj och speciellt den jag har lagt in här :D
    Tacopaj

  • lenajeanette 4 december 2008

    Skrivet av MrsC den 25 nov 2008

    Skrivet av lenajeanette den 25 nov 2008

    Gjorde för flera år sedan efter Tina´s recept en paj med köttfärs och aubergine som var väldigt god, förstår faktiskt inte varför de receptet fallit i glömska. Måste nog leta reda på det....minns inte exakt vad som var i mer än just köttfärs o aubergine.

    Kanske det finns här på MK?


    Ja leta gärna reda på receptet...det låter gott! (Y)


    Jag har letat och letat efter receptet, hittar det ej, Finns det någon som har det i sina gömmor eller kanske någon kokbok av Tina?

  • MrsC 29 januari 2009

    Gjorde för flera år sedan efter Tina´s recept en paj med köttfärs och aubergine som var väldigt god, förstår faktiskt inte varför de receptet fallit i glömska. Måste nog leta reda på det....minns inte exakt vad som var i mer än just köttfärs o aubergine.

    Kanske det finns här på MK?
    -----------------------------------------------------------------------------------

    Hittade Du receptet? :D

  • monac 30 januari 2009

    nässelpaj med röktlax och grön sparris(finns under mina recept):)
    Har man nu inga förvällda nässlor i frysen(som jag har) fungerar det bra med spenat i stället!

    god och glad helg till er alla på MK!:D

  • MrsC 30 januari 2009

    Paj med bacon och purjo

  • klockargarden 11 februari 2009

    Katrinplommonpaj med maräng

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.