Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dippmix i mat?

  • ca70 5 oktober 2008

    Någon som använder sig av dippmix (typ OLW, Estrella, osv) i maten, och som hittat nåt som blev oväntat gott? :o
    Jag har sett något recept där man använt sig av dippmix i t ex tunnbrödsrullar. Vi har själv ätit räkfrossa (Y),då vi tog fram resterna av Ranch-dippan från dagen innan, och det blev oväntat gott tillsammans. Annars använder vi väl oss mest av dippa till chips, brutna riskakor av olika smaksättningar samt till grönsaksstavar.

    Såå, finns det några roliga eller annorlunda "genvägar" med dippmixer som ni använder er av??:)

  • Vivoplena 5 oktober 2008

    Jag har använt den till pastassås. Blev helt okej.

  • ca70 9 oktober 2008

    :o Är det inte fler som testat med dippmixer...? Jag puffar...

  • enAnnan 9 oktober 2008

    Jag använder inte dipmixer då jag inte gillar tillsatserna, jag väljer att krydda själv.

  • Susseg 9 oktober 2008

    Dipmix med dillsmak har jag ibland till sprödbakad fisk.
    Går snabbt när man inte har så gott om tid.
    Smakar även väldigt gott.....(Y)

    Man kan även blada i lite räk/kräftor i lake i mixen.

  • Lena 9 oktober 2008

    Jag brukar använda dipmix till grillat med olika smaker

  • amylee 12 oktober 2008

    jag brukar göra egen! med 3 dl gräddfil och sen lägger jag i 3 stycken pressade vitlöksklyftor en nypa salt och lite chilli. det är gott till många saker. grillat, grönskaks dippa, chips, tacos, pommes, nypotatis, sallad. testa!!!!(Y) jag har haft det till fläskfile i ugnen. bara att hälla över file´n när den är klar och låt det vara kvar i ugnen i ca 15 minuter
    mixa med dippmix vitlök eller barbaque till file´n annars(H)

  • Erajscha 12 oktober 2008

    Dipmix tortilla och blue cheese är goda som popcornkrydda! Annars passar de också (blandade med gräddfil förstås) till bakad potatis.

  • monac 13 oktober 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Jag använder inte dipmixer då jag inte gillar tillsatserna, jag väljer att krydda själv.


    Håller med enAnnan!!!!!...ett frutansvärt dyrt pris för massa tillsattser.....kolla hur många saker förutom salt som går att "utala "på innehålls förteckningen??????
    Räkna oxå på kul ut vad kg-priset blir!!!!!:'((N)

    Vill man ha hyper aktivA BARN OCH SKADA DERAS HÄLSA SÅ VISST........:o

  • ca70 13 oktober 2008

    Skrivet av monac den 13 okt 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Jag använder inte dipmixer då jag inte gillar tillsatserna, jag väljer att krydda själv.


    Håller med enAnnan!!!!!...ett frutansvärt dyrt pris för massa tillsattser.....kolla hur många saker förutom salt som går att "utala "på innehålls förteckningen??????
    Räkna oxå på kul ut vad kg-priset blir!!!!!:'((N)

    Vill man ha hyper aktivA BARN OCH SKADA DERAS HÄLSA SÅ VISST........:o


    Nu handlade denna tråden inte om vad som är sunt eller osunt, dyrt eller billigt, utan jag var lite nyfiken på om det fanns någon som liksom jag "upptäckt" att dippmixer kan vara goda till maträtter av olika slag.. Jag gör oftast också röror och kalla såser själv, men som det stod i mitt första inlägg, tog vi fram av överbliven chips-dippa då vi skulle ha en räkfrossa och då tyckte vi att det var en god kombination. Chips-dippa är f ö heller inget som vi köper ofta. Sen är det en helt annan sak vad som är rätt eller fel att stoppa i sig, men det är ju upp till var och en, och hör väl hemma i en annan tråd. :o

  • jenkar 13 oktober 2008

    Skrivet av ca70 den 13 okt 2008

    Skrivet av monac den 13 okt 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Jag använder inte dipmixer då jag inte gillar tillsatserna, jag väljer att krydda själv.


    Håller med enAnnan!!!!!...ett frutansvärt dyrt pris för massa tillsattser.....kolla hur många saker förutom salt som går att "utala "på innehålls förteckningen??????
    Räkna oxå på kul ut vad kg-priset blir!!!!!:'((N)

    Vill man ha hyper aktivA BARN OCH SKADA DERAS HÄLSA SÅ VISST........:o


    Nu handlade denna tråden inte om vad som är sunt eller osunt, dyrt eller billigt, utan jag var lite nyfiken på om det fanns någon som liksom jag "upptäckt" att dippmixer kan vara goda till maträtter av olika slag.. Jag gör oftast också röror och kalla såser själv, men som det stod i mitt första inlägg, tog vi fram av överbliven chips-dippa då vi skulle ha en räkfrossa och då tyckte vi att det var en god kombination. Chips-dippa är f ö heller inget som vi köper ofta. Sen är det en helt annan sak vad som är rätt eller fel att stoppa i sig, men det är ju upp till var och en, och hör väl hemma i en annan tråd. :o


    Jag håller med dig.. här får du massa kritik för att du ställer en fråga..?, det handlade ju inte alls om vad som är nyttigt eller inte.. då finns det ju andra trådar som man kan skriva i.. men vad jag har märkt så finns det vissa hälsofanatiker här på matklubben som är otroligt irriterande..

  • jenkar 13 oktober 2008

    Skrivet av monac den 13 okt 2008

    Skrivet av enAnnan den 9 okt 2008

    Jag använder inte dipmixer då jag inte gillar tillsatserna, jag väljer att krydda själv.


    Håller med enAnnan!!!!!...ett frutansvärt dyrt pris för massa tillsattser.....kolla hur många saker förutom salt som går att "utala "på innehålls förteckningen??????
    Räkna oxå på kul ut vad kg-priset blir!!!!!:'((N)

    Vill man ha hyper aktivA BARN OCH SKADA DERAS HÄLSA SÅ VISST........:o

    Herregud! vad är ditt problem.. det här kan du väl skriva om i någon annan tråd eller???

  • marwis 13 oktober 2008

    Nu tycker jag att kommentarerna blivit väl otrevliga(N)
    Fö använder jag dipmixer till grillat kött. Visst är det en del tillsatser, men det behöver inte bli så ofta! Bra när man är ute med båten. Gott att använda i köttfärs om man enkelt vill ha smak på köttbullar. Använder mest kryddmix med lök.
    /Marie

  • monac 13 oktober 2008

    Kan man inte laga mat är dipmix ett utmärkt sätt att smaksätta...så fortsätt med det!

    Hälsofanatiker????? TACKAR det var fint sagt...heeelt okey!:D

    Det var fler än "Estrella" som blev provocerade tydligen.....

  • marwis 13 oktober 2008

    Skrivet av monac den 13 okt 2008

    Kan man inte laga mat är dipmix ett utmärkt sätt att smaksätta...så fortsätt med det!

    Hälsofanatiker????? TACKAR det var fint sagt...heeelt okey!:D

    Det var fler än "Estrella" som blev provocerade tydligen.....


    För mig handlar det definitivt inte om att INTE kunna laga mat. Det kan jag alldeles utmäkt(Y)
    Däremot kan tillgången till olika kryddor vara si och så :(och då är faktiskt dip-mixerna alldeles utmärkta.(Y)
    Det har definitvt inte med kunskap eller ej att göra så det så!!:D

  • jenkar 13 oktober 2008

    Skrivet av monac den 13 okt 2008

    Kan man inte laga mat är dipmix ett utmärkt sätt att smaksätta...så fortsätt med det!

    Hälsofanatiker????? TACKAR det var fint sagt...heeelt okey!:D

    Det var fler än "Estrella" som blev provocerade tydligen.....

    HAHAHAHHA, provocerad? absolut inte.. jag kan laga mat å dessutom så äter jag aldrig dip, nte ens till chips, för jag tycker inte det är gott!, men jag tycker att en del personer här inne är väldigt överdrivna i sin syn på saker....

  • marjoh1 13 oktober 2008

    Jag använder dipmix till bakad potatis det blir supergott!!

    Stek en paket tärnad bacon tillsätt ca 1 dl tinad grönsaksmix med paprika,majs och ärtor. Blanda ihop det med en burk creme fraiche samt en påse med toscana dipmix och du har en underbar gegga till den bakade potatisen.

  • bjuranna 13 oktober 2008

    Till ca70 vill jag bara beklaga att tonläget blev så högt i tråden. Respekten för varandra här på matklubben.se lämnar ofta en del att önska :(.

    Jag har ingen erfarenhet av dipmixer som kryddpulver, men däremot är dill och gräslöksdipen (blandad med gräddfil förstås) jättegod till inlagd sill eller löksill! (Y)

  • dystraior 13 oktober 2008

    Det här brödet brukar jag baka och det är estrellas egna recept som fanns på förpackningen, men är så enkelt och smidigt att baka :)

    Estrellas vitlöksbröd

  • jenkar 13 oktober 2008

    Skrivet av bjuranna den 13 okt 2008

    Till ca70 vill jag bara beklaga att tonläget blev så högt i tråden. Respekten för varandra här på matklubben.se lämnar ofta en del att önska :(.

    Jag har ingen erfarenhet av dipmixer som kryddpulver, men däremot är dill och gräslöksdipen (blandad med gräddfil förstås) jättegod till inlagd sill eller löksill! (Y)

    Men snälla du.., vad menar du med att tonen blev för hög??, är man vuxna så ska man kunna ta människors olika åsikter å så vitt jag kan se så är det ingen som skrivit något "elakt",, jag började bara med att skriva att jag höll med estrella om att vissa kommentarer inte passade in i denna tråden...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.