Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dippmix i mat?

  • bjuranna 13 oktober 2008

    Skrivet av monac den 13 okt 2008

    Kan man inte laga mat är dipmix ett utmärkt sätt att smaksätta...så fortsätt med det!


    Det var denna typ av kommentarer jag menade. Onödigt nedlåtande tycker jag. Sen betyder ju versaler att man skriker och det tycker jag inte heller är särskilt trevligt gjort (ta åt sig den som vill). Men detta hör ju inte till ursprungsämnet i tråden, så det finns egentligen ingen anledning att fortsätta diskutera det här.

  • ca70 13 oktober 2008

    Hm, vem är "Estrella"?? :o:D

    Roligt läsa vad ni hittar på med dippmixer, tycker jag. :)

  • boz1965 14 oktober 2008

    Skrivet av monac den 13 okt 2008

    Kan man inte laga mat är dipmix ett utmärkt sätt att smaksätta...så fortsätt med det!


    Tycker att du är lite väl orättvis när du uttalar dig så kategoriskt om någon som du inte vet ett dugg om. (N)

    Det finns, enligt min erfarenhet, inget som är rätt eller fel i köket. Jag har själv hittills inte använt mig av dipmix i min matlagning, men jag är inte främmande för det om slutresultatet blir bra. Det är det som räknas - inget annat.

  • monac 14 oktober 2008

    jag har rätt att uttrycka min mening i vilken fråga jag vill här!!!!!!
    och var och en har rätt att använda dippmix i maten varje dag om man så önskar!!!!!!!
    jag tycker inte om det..så nu kan det vara slut snackat om detta!

    Här byter vi tankar ,recept och idéer och inte trackar varandra väl??????:o Det var i vart fall inte min mening! att inte någon tar illa vid sig kan vara svårt att unvika helt kanske.
    Jag brinner för frågan om alla tillsattsers om ska dölja sig i våran mat-jag har nog lärt mig nu av detta att: då går jag inte in på en tråd som heter "dipmix"
    Ha det gott alla i smakförstärkarnas land! var rädd om er!

    m.v.h.//Monac

  • boz1965 14 oktober 2008

    Jag har inte påstått att du inte får uttrycka din mening, tvärtom, det är ju det forumen är till för.
    Vad du däremot INTE har rätt till är att trycka ner folk och förolämpa dem. Var lite mer ödmjuk, det vinner både du själv och andra på.

  • JennyV 14 oktober 2008

    Oj, oj, oj, vilka disskutioner!! Som svar på din fråga ca70 brukar jag använda dilldippen till ugnsbakad lax. Blanda dippen med gräddfil och servera den som en kall sås - kanongott! (Y)

  • jenkar 14 oktober 2008

    HAHAHA älskar det här alltså..=)):D

  • ghostcat 10 november 2008

    Jag brukar använda Tortilla dippmix till burritos. Burritokrydda i brynd köttfärs, sedan tar jag tortillabröd och brer på en blandning av Tortilladipp och cremefresh blandat med lite lite vatten. Ta en klick av köttfärsen rulla ihop tortillabröden och strö över lite ost. Gratinera i ugn till osten fått lite färg. Resten av dippen används som tillbehör. Serveras med en sallad. Jättegott! och ganska enkelt

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.