Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Dipsås

  • farmoringer 1 februari 2008

    Är det någon som har recept på någon god dip som barn gillar till grönsaker? Väldigt tacksam för svar...

  • evaldo 1 februari 2008

    Dipsås

    4 dl Matlagningsyoghurt
    1/2 Citron, rivet skal + saften

  • Svesse60 1 februari 2008

    Jag brukar bjuda på vanlig gräddfil och OLW:s Ranch dip. Den är jättegod och alla jag bjudit den på har tyckt om den, även barn. Den är inte stark i smaken, utan ganska mild. (Y)(Y)(Y)

  • anluk 1 februari 2008

    Skrivet av evaste den 1 feb 2008

    Jag brukar bjuda på vanlig gräddfil och OLW:s Ranch dip. Den är jättegod och alla jag bjudit den på har tyckt om den, även barn. Den är inte stark i smaken, utan ganska mild. (Y)(Y)(Y)


    Brukar oxå använda OLW:s olika dippar! Mycket poppis.

  • farmoringer 1 februari 2008

    Har ni dom till grönsaker då menar ni??

  • Queenie 1 februari 2008

    Jag har en del grönsaksdippar bland mina recept, ta dig gärna en titt

  • farmoringer 1 februari 2008

    Har du nåt namn på dom?? Är ju ganska så många recept annars att gå igenom för att hitta någon grönsaksdip..

  • farmoringer 2 februari 2008

    Finns det någon annan som har nåt gott diprecept som barn gillar?? Till sina grönsaker..

  • snutten 2 februari 2008

    varför inte använda vanlig Rhode island?

  • Hjotrongull 2 februari 2008

    Skrivet av evaste den 1 feb 2008

    Jag brukar bjuda på vanlig gräddfil och OLW:s Ranch dip. Den är jättegod och alla jag bjudit den på har tyckt om den, även barn. Den är inte stark i smaken, utan ganska mild. (Y)(Y)(Y)


    Den brukar jag också använda fast tillsammans med naturell youghurt....den är jättegod!

  • Hjotrongull 2 februari 2008

    Skrivet av farmoringer den 1 feb 2008

    Har ni dom till grönsaker då menar ni??


    Yes!!! Vi dippar morötter, gurka och paprika i stavar i OLW:s dippsåser...Det är super!!

  • MysanSi 2 februari 2008

    Skrivet av farmoringer den 2 feb 2008

    Finns det någon annan som har nåt gott diprecept som barn gillar?? Till sina grönsaker..


    Créme fraiche, gräddfil eller matlagningsyoghurt
    Pressad vitlök
    Grillkrydda

    Smakar gott till sallader men även att dippa grönsaksstavar i.

  • tina62 2 februari 2008

    matlagnings / naturell yoghurt ,Créme fraiche, gräddfil
    Fransk salladskrydda + lite salt
    Kött & grillkrydda
    paprikapulver

    hos mej går det mest hem med naturell yoghurt och fransk salladskrudda

  • farmoringer 2 februari 2008

    Tack för tipsen. Ska prova nåt på barnen på jobbet..

  • markus 2 februari 2008

    Ta lite naturell yoghurt och blanda ner en spöad vitlöksklyfta och smaka av med salt och peppar. Det gillar min 5åring

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.