Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Enkel kvällsmat

  • Annicapet 25 mars 2008

    Hejsan! Skulle vilja ha lite tips på enkel kvällsmat. Alltså, inte middagar, utan typ mackor. Men lite roligare. Soliga Hälsningar från Skänninge. Annica.

  • enAnnan 25 mars 2008

    Hos oss blir det ofta lite plock istället.

    Ett kokt ägg, någon god skinka i rullar, oststavar, gurka.

  • ann_hann 25 mars 2008

    Jag har ett recept på jättegoda baconmackor. Jag kan lägga in det i mina recept. (Y) /Ann

  • The_mama97mia 25 mars 2008

    jag vet inte om jag förstår din fråga ordentligt. Menar du bokstavligen mackor, eller menar du ngt "lättare" som kan vara annat än smörgås? Soppa? Omelett? ska det gå snabbt? vara nyttigt?
    Varmt? Kallt?
    Är det så att du äter lunch ordentligt o bara vill ha ngt litet på kvällen????

  • evaldo 25 mars 2008

    Har du rester från middagen, kanske är något som passar att ha på mackorna. Och röra till en röra av något slg

  • Annicapet 25 mars 2008

    Skrivet av mama97mia den 25 mar 2008

    jag vet inte om jag förstår din fråga ordentligt. Menar du bokstavligen mackor, eller menar du ngt "lättare" som kan vara annat än smörgås? Soppa? Omelett? ska det gå snabbt? vara nyttigt?
    Varmt? Kallt?
    Är det så att du äter lunch ordentligt o bara vill ha ngt litet på kvällen????

    Hej!
    Jag skrev kanske lite flummigt! Jag menar "roliga" mackor eller ngt helt annat. Vi äter nästan alltid lagad mat både på dagen o på kvällen.
    Annica.

  • monel 25 mars 2008

    Bakad potatis, det går ju snabbt i mikron om man vill. :D

  • The_mama97mia 25 mars 2008

    ja, här blir det nog lagad mat på kvällen med. Men när jag tänker ngt enklare så blir det gärna soppa o smörgås.

  • maggi 25 mars 2008

    Om du har PITAbröd färska eller frysta kvittar. Då kan du göra dom som små minipizzor.
    Ta pitan bred på tomatpuree och lägg på skinka eller vilken fyllning som önskas krydda med oregano, toppa med ost, och så in i ugnen tills osten har smält. Det är(Y) gott. Ungarna älskar det och så är det ju så enkelt.

  • Superbruden 31 mars 2008

    Varma mackor äter vi emellanåt, jag gillar att göra en röra av tonfisk, creme fraiche, lite majonnäs, salt, peppar och lägga på mackorna. Inget smör, skiva rödlök och lägg ovanpå samt riven ost och in i ugnen 225 grader tills de känns färdiga... Brukar förbereda innan jag går på träningen och sen sätter jag bara på ugnen under tiden jag duschar, suveränt...

  • snutten 31 mars 2008

    Sallad, gurka, tomater, köttbullar och rödbetssallad är gott på mackor :p
    Eller varför inte fylla en baguett med skagenröra el kycklingröra och grönsaker
    (el vad man nu vill) :)

  • kickiekblad 10 april 2008

    nåt som e gott är tonfiskröra på varma mackor(Y)

  • Glitterfia 10 april 2008

    Finns det något godare än räkor (L)
    Vill man kan man ju rosta en macka, koka ägg och göra en räkmacka.

  • monac 10 april 2008

    surdegsbröd med avocado & keso eller "hacka ihop" en fruktsallad,anväder gärna tärnad mango i den som finns i frysdisken på ica. samt river i lite färsk ingefära...en näve valnötter & pumpakärnor över den. jätte gott & snabbt! samt att det bara sprakar av bra näringsämnen & fibrer får man som bonus!:D

  • hunnebotjejen 10 april 2008

    Ugnspannkaka med tacoköttfärs och rivna morötter i . Tycker jag är jättegott och lättvindigt att göra.

  • majamia 10 april 2008

    Varm smörgåstårta

    Varma mackan

  • majamia 10 april 2008

    Tacopaj

  • Lintu 10 april 2008

    Gör egen risifrutti!

  • kickiekblad 12 april 2008

    gör en hawai macka mycket uppskattat

  • 12 april 2008

    Skrivet av Annicapet den 25 mar 2008

    Vill ha tips på bakismat :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.