Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favorit sallad/tillbehör?

  • Linlock 1 september 2009

    Jag är nyfiken på vad andra har som tillbehör eller sallad? Är det grönsallad med gurka och tomat, rivna morötter eller?
    Själv är jag smått beroende av pizzasallad, det har vi nästan varje dag, och bönor och kikärter med vinegrett och lök är jag helt galen i så det brukar stå en bytta i kylen(L)
    En ny passion jag har är rå blomkål som man "kramar sönder" med lite olja en skvätt vinäger och kryddor. Gott till allt.
    Vad är er specialitet?

  • The_mama97mia 1 september 2009

    Det som är vanligast här är grönsaker var för sig, alltså isbergssallad för sig, gurka, tomat, lök för sig. Ngt jag annars gör med förtjusning är tomatsalsa och coleslaw. "Tomatgott" finns i mina recept.
    Alldeles för sällan gör vi rivna morötter. Det är ju så gott. Men ska vara färskrivet.

  • sikaal 1 september 2009

    Här är det absolut rårivna morötter som är det vanligaste tillbehöret, det blir nog minst 5 ggr./vecka. (Y) Annars blir det ofta t.ex syltlök, inlagda rödbetor och förstås "vanlig sallad".

  • Erajscha 1 september 2009

    Här är det ärtor som är vanligaste tillbehöret, tätt följt av morotsstavar, kokt broccoli och kokta haricots verts. Sallader har vi nästan bara till grillat (och då ofta istället för potatis) och då är det isbergsallad, ruccola, fetaost, lök, tomat och gurka.

  • Ulrika91 1 september 2009

    Vi har vanlig sallad, ibland gurka, mungbönor, roman/spenat-blad, tomater, paprika osv. Olika. Ibland lägger jag till haricots verts, ärtor, lättkokta morotsbitar, alfalfagroddar osv. Ibland gör vi tomat och lök sallad, med balsamvinegrett och ibland bönor i! Gott:)


    Kände att det blev många "ibland" där :p

  • Monika46 1 september 2009

    Jag har två favoriter... Dels Pizzasallad med morötter, paprika och purjolök(Y)(L)
    Pizzasallad med morötter, paprika och purjolök

    Samt vanlig grönsallad med Provencalisk sallad (som finns att köpa färdigblandad) samt hela körsbärstomater, slanggurka i bitar, tärnad paprika och tunt skivad rödlök. Som dressing Knorrs Grekiska eller Italienska dressingpulver som jag blandar med olja och vatten. Låter det stå ca 1 time innan jag serverar salladen.(Y) MUMS!!! (L)

  • Matvagott 1 september 2009

    :) Skivad tomat, rödlök och fetaost med lite olivolja é inte så dumt...Prova(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.