Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Favoritfyllning på avocado?

  • MatAnders 27 mars 2008

    Jag har en väldigt enkel men dock så god pressad citron och kalles kaviar, låter simpelt och kanske lite märkligt men jättegott.

  • Dammtussen 27 mars 2008

    Den här röran älskar mina barn använder hamburgerkött för det mesta.

    5 avokados
    1 st lök
    ca 4 dl räkor eller 1fp hamburgerkött
    5 dl cremefraiche
    salt och citronpeppar

    Serveras till rostat bröd

  • monel 27 mars 2008

    Jag har bara ätit avokado en gång, tack och lov, för det var en gång för mycket. Synd att jag slängde receptet för fyllningen var otroligt god :(

  • enAnnan 27 mars 2008

    Jag vill ha min avocado simpel
    ;)
    och helst bara som den är,
    eller möjligen med en god olivolja och flingsalt..

  • Penne 27 mars 2008

    Äter helst min avokado som den e, med salt.

    Eller en macka med avokado, kalkon och löskokt ägg. Fast jag kan iofs ha ägg till allt...

  • The_mama97mia 27 mars 2008

    Jag köper ofta avokado typ i fempack till lite billigare penning.
    Avnjuter när den är tillräckligt mogen, med pressad citron o Herbamare!
    Eller lägger jag avokade på macka, istället för smör...
    Till festligare tillfällen gillar jag att ha i ngn räka... '

    Avokado är en underskattad frukt (? Är det en frukt eller en grönsak???)
    *ler*

  • farmoringer 27 mars 2008

    Jag använder avokado i sallad...Med rödlök, majs, tomater och sallad, sen en vinigrett på av nåt slag..

  • Ittoija 27 mars 2008

    Skagenröra är ju jättegott, och sedan en kräftstjärt och lite rom på toppen!

  • monicadanell 28 mars 2008

    när jag äter avakado så gör jag en skagenröra mumma!

  • anluk 28 mars 2008

    Jag har bara ätit avokado 1 gång och det var inget som passade mina smaklökar. Kanske skall prova en gång till, det kan ju varit en tillfällighet att jag inte gillade de...........

  • Heisjo 28 mars 2008

    På alla möjliga sätt! Som den är med flingsalt och citron
    Eller med kräft/räk röra
    Eller i sallad
    Eller i guacamole dippa

    Ja...det finns hur många goda alternativ som helt:D

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    Guacamole är underbart! Det enda jag gillar när ungarna alltid ska ha tacos....

  • SaraW 28 mars 2008

    Jag gillar avocado bäst tillsammans med gräddfil, finhackad rödlök och en klick rom (stenbitsrom duger gott). En god räkröra är inte heller fel.
    Jag brukar mixa avocado med lite turkisk yoghurt, rödlök, citron och kryddor till en bild sås som passar sig jättegott till hemmagjorda chiliburgare, stark kyckling eller texmex. Det är riktigt gott!

  • Lotten_J 28 mars 2008

    Skrivet av MatAnders den 27 mar 2008

    Jag har en väldigt enkel men dock så god pressad citron och kalles kaviar, låter simpelt och kanske lite märkligt men jättegott.


    Trodde jag var ensam om den "fyllningen" men kaviar till avokado är ju jättegott

  • guacamole 28 mars 2008

    Min favorit är creme fraiche, kräftstjärtar, hackad rödlök och flingsalt.

    Men även denna ganska vågliga (rå vitlök och ingefära) blandning:
    Dela avokaden i skivor och häll över en blandning av soja, hackad färsk ingefära och vitlök.
    Den kan även serveras halv med hålet för kärnan fyllt av sojablandning.
    (Låter fööör lätt för att vara gott nästan men sältan av sojan och stinget från vitlöken är perfekt för det mjuka mogna avokadoköttet.....)

  • The_mama97mia 28 mars 2008

    En gång fick jag varm avokado, med grönmögelost som fyllning. Den smälte ner jättegott.

  • MatAnders 28 mars 2008

    Skrivet av Lotten_J den 28 mar 2008

    Skrivet av MatAnders den 27 mar 2008

    Jag har en väldigt enkel men dock så god pressad citron och kalles kaviar, låter simpelt och kanske lite märkligt men jättegott.


    Trodde jag var ensam om den "fyllningen" men kaviar till avokado är ju jättegott


    Ja där ser man tycker den är fräsch, ibland kan det bli lite för mäktigt med skagenröror.

  • chrisq 1 augusti 2010

    :DDjag älskar gratinerad avocado med bacon vitlökssmör o räkor kryddad med timjan o dragon mums

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.