Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förrätt

  • elwe88 6 september 2009

    Hej! Jag undrar om det är någon som har tips på bra fyllningar som man kan ha i tunnbrödskorgar? Det ska funka som en förrätt typ :)

  • LEDIVO 6 september 2009

    Fullningen i de här rullarna är super-smaskigt god och passar säkert bra även i tunnbrödskorgar.
    Räk- och laxrulle
    //KAROLO

  • Mellanbellan 6 september 2009

    Tunnbrödkorgar med räkor och löjrom ca 10 st

    5 skivor hårt bröd ca 15x30 cm eller färdiga korgar som finns att köpa
    1 dl av vardera vispgrädde, gräddfil och majonäs
    1 kg räkor med skal
    2 dillknippen
    150 gr löjrom
    salt och svartpeppar

    Dela bröden på mitten och gör dem mjuka över kokande vatten om Du inte köpt färdiga korgar. Forma dem över upp och nedvända dricksglas.
    Vispa grädden och rör i gräddfil och majonäs. Skala räkorna, finhacka dillen och rör ned. Salta och peppra.
    Fyll de torra och hårda korgarna, men tidigast någon minut före servering, så inte korgarna mjuknar. Toppa med en klick löjrom och en dillkvist.

  • zudette 7 september 2009

    Den här röran tror jag skulle bli toppen!

    Räkcocktail med kräftstjärtar

    Lägg lite sallad i botten och garnera enl receptet! Skippa rostbrödet vid servering då du har tunnbrödskrogar!

    Fråga: Har du hittat tunnbrödskorgar att köpa eller gör du egna??

  • enAnnan 7 september 2009

    Den här passar perfekt, och är ganska så nyttig med:

    Kaptensröra

  • JulleRull 28 september 2009

    jag vet ett recept på sillfromage som är jätte gott, har inte testat det i tunnbröd men det borde vara gott:)

  • elwe88 28 september 2009

    Skrivet av JulleRull den 28 sep 2009

    jag vet ett recept på sillfromage som är jätte gott, har inte testat det i tunnbröd men det borde vara gott:)



    Skicka gärna receptet :-)

  • Roggan 28 september 2009

    Min röra brukar funka bra till förrätt. Syrran har den på sin sida!
    Brorsans bästa röra

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.