Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förrätt till 50 pers

  • henry666 4 maj 2009

    Behöver tips på en förrätt som skall räcka till minst 50 pers, skall vara enkel att laga till (helst få ingredienser)samt gå att förbereda dagen innan, den skall oxå kunnas läggas upp ett par timmar innan den skall ätas.

  • anluk 4 maj 2009

    Hör får du några förslag från mig.







  • flingsalt 4 maj 2009

    Vet du vad ni ska äta efter förrätten?

  • bernit 4 maj 2009

    Skrivet av flingsalt den 4 maj 2009

    Vet du vad ni ska äta efter förrätten?

    Bra fråga !!

  • henry666 4 maj 2009

    huvudrätt helgrillad gris potatissallad

  • markus 4 maj 2009

    Aha, vikingamiddag...

  • flingsalt 4 maj 2009

    Det låter som ett kalas utomhus..
    Maten låter riktigt mättande. Jag hade nog gärna velat haft en fräsch tomatsallad med vitlöksbröd till förrätt. :)

  • vanillalover 4 maj 2009

    Detta recept är både ljuvligt gott, extremt lätt och snabblagat och dessutom mycket uppskattat!
    Har gjort den till buffeér, kalas mm för allt ifrån 4-över 100 personer :)
    LYCKA TILL!
    /M

    Skaldjursmousse

  • Hannixen 4 maj 2009

    Skrivet av henry666 den 4 maj 2009

    Behöver tips på en förrätt som skall räcka till minst 50 pers, skall vara enkel att laga till (helst få ingredienser)samt gå att förbereda dagen innan, den skall oxå kunnas läggas upp ett par timmar innan den skall ätas.


    Någon god soppa kankse?

  • pia61 5 maj 2009

    Här kommer ett tips från mig:
    Lottas petit-choue rulle
    Går att göra dan innan och det bli ca 8-10 bitar per rulle beroende på hur stora bitar man vill ha!
    Lycka till! :) låter gott med helstekt gris...(Y)(Y)

  • henry666 13 maj 2009

    Hej,

    jag är tacksam om det finns fler bra förrättsrecept därute.

    Och jag undrar oxå om det finns någon som bakat surdegsbröd i stenugn, och möjligen har ett bra recept på det, tänkte baka i helgen.

  • henry666 13 maj 2009

    Hej,

    Hur får man tag i någon som kan grilla helgris, samt stycka upp den i Blekinge, helst runt Karlskrona?

  • lockemicke 13 maj 2009

    jag har en kompis där uppe som har gjort sånt många gånger innan om du vill kan jag prata med han? vilket datum är det?

  • mooseella 13 maj 2009

    Fråga där du beställer grisen, på en del ställen hyr de ju ut grilllställningen för helstekt gris också.

  • boz1965 13 maj 2009

    Skrivet av henry666 den 13 maj 2009

    Hej,

    Hur får man tag i någon som kan grilla helgris, samt stycka upp den i Blekinge, helst runt Karlskrona?


    En cateringfirma borde kunna klara av en sådan beställning. Och då behöver du inte bekymra dig för varken förrätt eller gris, porslin, bestick eller ens diskning - de fixar allt så att du själv kan parta loss och vara en god värd åt dina gäster istället för att kura över grillen.

    Det finns en massa cateringfirmor i Karlskrona. Kolla länken: http://gulasidorna.eniro.se/query/geo_area/Karlskrona/district_codes/949/what/cs/search_word/catering

  • henry666 10 juli 2009

    Kan man frysa västerbottenspaj?
    Skulle behöva ett recept på en god, lättgjord sådan som går att frysa.
    Den skall oxå kunna stå framme på bordet i 2 timmar.

  • Okänd 10 juli 2009

    Skrivet av flingsalt den 4 maj 2009

    Det låter som ett kalas utomhus..
    Maten låter riktigt mättande. Jag hade nog gärna velat haft en fräsch tomatsallad med vitlöksbröd till förrätt. :)


    Skulle skippa en rejäl förrätt, kanske en välkomstdrink och lite "pinnmat".
    Men förslaget med tomatsallad och vitlöksbröd skulle jag använda som tillbehör till den helstekta grisen!

  • XYZ 10 juli 2009

    Antar att ovannämnda middag är avklarad men för nästa sommarfest:
    Kall Gazpacho soppa, gärna i glas istället för på tallrik om det är mingelparty. Ställ en kruka brödpinnar brevid för de som vill knapra på något till. Tål att stå framme länge i värmen.
    Finns god färdiggjord i en-liters tetrapak om man inte hinner göra själv.
    Finns MASSOR av recept på MK.

  • hhornlund 10 juli 2009

    Hello!
    käckt att vara med i detta forum

    jo, jag gkorde en grej hemma i sverige förförra veckan och serverade som fördrinkstilltugg - men det funkar säker at servera som förrätt...


    rökta laxskivor läggs ut omlott på gladpack så att det blir så att säga en stor skiva

    bred ut en röra med följande ingredienser
    kesella 10 %
    gröslök och dill
    pepparrot
    riven stark ost så som västerbotten eller lagrad prästost
    salt peppar

    röran ska vara ganska fast så att den går att bre ut lätt på "laxarket"
    rulla ihop det hela så tajt du kan och stoppa i frysen. Ta fram och halvtina rullen i förväg och skär upp skivor av rullen så att de kan tina framme. Servera på taost eller med lite tunnbröd.

    Hälsning
    H

  • BirkThaMan 10 juli 2009

    Jag föreslår dom gamla vanliga hederliga punshrullarna, snabbt att tillaga eftersom du köper dom färdiga från närmaste ICA-affär! Lycka till!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.