Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förrätt utan fisk och skaldjur

  • irrevirre 14 november 2010

    Kan ni bistå mig med förslag på goda små förrätter som inte innehåller fisk eller skaldjur?
    Gärna lättlagat, lite ovanligt och såklart jättegott{drool}
    Kanske har du någon paradförrätt?

  • Roggan 14 november 2010

    Honungsgratinerad getost på stekt bröd med ruccola, rostade pinjenötter eller rostad flagad mandel och balsamicovinegrätt. Servera gärna med en god sauvignon blanc från Loire eller Nya Zeeland.

    Eller...

    Gör en kräm på soltorkade tomater, creme fraiche, vitlök, timjan och oregano som du kör i mixern. Stek skivor av valnötsbröd i smör. Lägg på lite ruccola. Toppa med tomatkrämen, parmaskinka, pamesanost och lite rostade pinjenötter.

  • Bumbis 14 november 2010

    Kantarell/svampsoppa med ett parmesangaller att lägga på soppskålen. Gästerna blir imponerade.

  • soccermum 14 november 2010

    Mums! Nu älskar jag iofs fisk och skaldjur men här rinner snålvattnet till direkt :P
    Ska med spänning fortsätta följa denna tråd även om jag själv på rak arm inte har något att tillföra..

  • Lenkan 14 november 2010

    Bruschetta är en favorit som förrätt, grillat bröd med olivolja, vitlök, tärnade tomater, rödlök och basilika på...mumma!

  • Mistys 14 november 2010

    Smördegs krustader fyllda med en svampstuvning gärna kantarell.
    Krustader finns färdiga i frysdisken. Bara att baka av och fylla. Jättegott!

  • chrisq 14 november 2010

    (Y)ojoj finns ju så mycket jag gör ofta med endiver o skinka och ,gorgonzola ost avocado med vitlökssmör svamp o bacon gratinerade i ugn , stekt leverpastej med svampstuvning o kryddor ,ja är bara fantasin som ska sättas igång har en hel del förätter på min sida har gjort dom flesta så kika gärna lycka till

  • Disen 14 november 2010

    Kanske denna? :)
    Gröna drömmar

  • irrevirre 14 november 2010

    Tacksam för alla tips! Mera mera mera tack (Y)

  • anluk 14 november 2010





  • MatAnders 14 november 2010

    Något som e väldigt gott är att skära små små bitar av rökt ren fiol och blanda med hackad rödlök,majonäs och gräddfil och en dillkvist på t.e.x kavring det blir en annorlunda och garanterad succé. Har tyvärr inte receptet men det ska nog inte va så svårt att få till :)

  • Estiedo 14 november 2010

    En toast med sparris och XO-ost

    Till en person behöver man
    1 rostebrödskiva som man steker i lite smör i en stekpanna så den får fin färg. 2 sparrisar, gröna - som skalas och steks i smör tills de börjar mjukna lite.
    Dela sparrisen i två bitar och lägg på brödet, skiva två skivor av osten (det går bra att använda annan ost, vi brukar använda brie då stark ost inte riktigt är vår grej) och strö över flingsalt.

    Jättegott och ännu enklare att göra!

    www.imittkok.webblogg.se

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.