Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

förrättshjälp!

  • Sissa-bissa 25 november 2009

    Ska bjuda 16 pers på 40-årsmiddag på lördag. Hade tänkt carpaccio till förrätt - festligt och enkelt att göra - men budgeten räcker inte till det! Vad ska vi göra istället??!!!!?? Det behöver vara enkelt om vi ska "fixa biffen".

  • The_mama97mia 25 november 2009

    Det här är relativt billigt, mycket enkelt men ändå elegant.
    Självklart kan du ta billigare röd caviar istället för äkta löjrom.

    Färska champinjoner med gräddfil o löjrom

  • Ulrika91 25 november 2009

    Du kan ha två tre olika plockrätter som förrätt. Chrevre och timjansbollar rullade i pepparkaks smulor (om du inte har något emot jultema) kanske en kall/varm liten soppa. Man kan även ha ägghalvor fyllda med diverse saker, där man lätt själv välja priset.

  • Gnurf 25 november 2009

    En röra (räkor tex) på smörstekt toast, kan göras billigt (med frysta räkstjärtar) och kan förberedas en bra bit...(Y)

  • Mistys 25 november 2009

    Hade samma problem förra veckan som jag lade ut här på matprat. Fick många bra svar och valet föll sen på Varm avocadosoppa. Fick jätte mycket beröm för den. Billigt?? Nja kanske,vet inte!

  • stallperso 25 november 2009

    vitlöksbröd

  • Schnitt 25 november 2009

    Nu e det här kanske lite lite men den e grym!
    Baconinlindade dadlar!
    Sött möter salt och smaklökarna älskar det, jag lovar!

  • Sissa-bissa 26 november 2009

    TAck för tipsen! Det lutar att vi helt enkelt byter ut oxfilen mot lufttorkad skinka! Schnitt: Testa också baconlindade vattenkastanjer!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.