Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förslag på grönsaker

  • festmaten 12 augusti 2008

    Skall ha gäster på torsdag, tänkte servera ( givetvis efter recept jag hittat här! ) : Italieninspirerad marinerad kycklingfilè och Medelhavspotatissallad.
    Snälla hjälp mig med vad jag skall servera för grönsaker, vill helst ha något roligare än "vanlig" sallad. Sökte på marinerade gröna bönor, fick bara 4 förslag:o
    Tacksam för alla tips! Ni brukar ha så bra ideèr(Y)

  • farmoringer 12 augusti 2008

    Gröna bönor med skivad tomat och rödlök och en vinigrett på det.....

    Skivade tomater, fetaost och rödlök....

    Kikärtor, svarta bönor och majs och vitlöksvinigrett på det...

    Broccoli, purjolök och majs och en ädelostdressing...

  • popik 12 augusti 2008

    Smörkokta morötter med vitlök och pesilja....

    Haricot vertes, vitlök, rödlök, svarta oliver, vinägrett....

    soltorkade tomater, svarta oliver, basilika, mozarella, olivolja...

  • monac 12 augusti 2008

    Här kommer ett kanon gott recept som förhöjer alla mat rätter som tillbehör. samt på ett par röror man kan servera till....
    bönorna marinerar du i god oliv/valnötsolja ,pressad citon,hackade örter,persilja,basilika(kan ta hela blad att dekorera med)örtsalt.

    Här kommer några tips:
    [recept25826[/recept]

    Fetaost och avocadocréme med grön chili.

    Blomkåls tapenade
    (Y)Lycka till!

  • monac 12 augusti 2008

    oj då prövar igen med "salsan":)
    Fetaost och avocadocréme med grön chili.

  • monac 12 augusti 2008

    nähä...:'(

    Fetaost och avocadocréme med grön chili.......?

  • monac 12 augusti 2008

    Mango, lime och avocadosalsa

  • monac 12 augusti 2008

    phu...det där höll på att bli pinsamt:o

    :D

  • The_mama97mia 12 augusti 2008

    kyckling och medelhavspotatissallad...
    låter som om jag bara skulle vilja servera plain sallad, o olika grejer till i skålar så att man får välja själv.
    Varför förgylla liljan???

  • festmaten 13 augusti 2008

    Tack!
    Jag sa ju det.... ni är så bra på att komma med tips(L)

  • enAnnan 13 augusti 2008

    Med potatissallad och en hel massa smaker i kycklingen så skulle jag anpassa grönsaker efter det och inte ha en massa dressingar och såser. :)

    Och precis som du säger, heller inte sallad - för det har du redan.

    Däremot skulle jag kunna tänka mig ett stort fat med olika grupper av grönsaker
    oliver
    morot i stavar
    gurka i halvmånar
    blomkålsbuketter ( härlig crunch mot potatissallad)
    små cocktailtomater

    då får du in lite mer av det italienska (i färger och smak) till kycklingen och hela måltiden anpassar sig efter varann, det tycker jag är viktigt.
    Att allt passar ihop.

  • monac 13 augusti 2008

    vidhåller ändå att det är gott med röror OCH att det passar i detta samanhang!.....antagligen bakar du ett bröd oxå va Kalasmad???
    lycka till,hoppas ni får suuuuuuuper trevligt!!!!(Y)

  • kickiekblad 15 augusti 2008

    Avokadoröra e snabbt å enkelt

  • farmoringer 16 augusti 2008

    Vad fick dina gäster? Nyfiken som alltid, vill ju veta vad folk bjuder på och om gästerna tyckte om det?

  • festmaten 17 augusti 2008

    Skrivet av farmoringer den 16 aug 2008

    Vad fick dina gäster? Nyfiken som alltid, vill ju veta vad folk bjuder på och om gästerna tyckte om det?


    Jag tog ett stort glasfat, lade ruccolasallad i en ring ytterst på fatet. Och gul paprika, rädisor, bitar av galiamelon i mitten. Blev gott både för ögat och magen.
    Alla tyckte det var jättegott:p
    Tack för alla tips och recept, de är sparade och kommer garanterat till användning(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.