Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Friterade löknystan?????

  • FruSahlstrom 10 september 2010

    Jag letar efter ett recept som jag tappat bort...

    Tror de hette nåt i stil med Lökhadjis/fadjis eller nåt liknande

    Det var olika sorters lök strimlade blandade med en frityrsmet och friterade så dom blev som små nystan....

    SNÄLLA kan nån HJÄLPA mig!?!?!?!?!?!?

  • idea_ 11 september 2010

    Vet inte om det finns nått recept här på matklubben, men det du beskriver låter som en indisk rätt som på engelska heter Onion Bhaji, så prova söka på det ordet eller lök bahji så borde du hitta det du letar efter, har inget recept själv, men som älskare av BBC lifsyles matlagningsprogram har jag sett Anjum, deras kvinnliga indiska kock/programledare visa hur man gör detta.

  • chrisq 11 september 2010

    (Y)hoppas du hittat rätt nu skulle göra lök ringar igår men blev sugen på det du snacka om gud vad gott det var hittade massvis med recept på internet på onion bhaji med video o allt på you tube är inte sista gången jag gör det lycka till

  • Bumbis 12 september 2010

    Ohlala, vad gott det var. Tittade igenom en massa olika recept och gjorde ett eget. Hade som snax till pasta pesto. Dottern som inte äter lök tyckte att det var helt underbart gott. Av princip lägger jag inte in några recept men om ni är intresserade av hur jag gjorde kan jag skriva i eran gästbok.

  • chrisq 12 september 2010

    Skrivet av Bumbis den 12 sep 2010

    Ohlala, vad gott det var. Tittade igenom en massa olika recept och gjorde ett eget. Hade som snax till pasta pesto. Dottern som inte äter lök tyckte att det var helt underbart gott. Av princip lägger jag inte in några recept men om ni är intresserade av hur jag gjorde kan jag skriva i eran gästbok.
    :DD hej får du jättegärna göra spännande med eget hihi {messed}

  • FruSahlstrom 12 september 2010

    Jag är jätteintresserad av hur du gjorde :)

  • hillan66 12 september 2010

    Sök på You tube på "How to make Onion Bhaji" och du får flera träffar: Där finns filmsnuttar som visar hur man gör! Lycka till

  • Mistys 12 september 2010

    Kollade på youtub och det verkar finnas lika många olika sorters recept som det finns Indiska hem. Alla gjorde olika! Undrar vilket man ska testa?

  • FruSahlstrom 12 september 2010

    Skrivet av Misty09 den 12 sep 2010

    Kollade på youtub och det verkar finnas lika många olika sorters recept som det finns Indiska hem. Alla gjorde olika! Undrar vilket man ska testa?


    mmm o inget av dom jag tittade på är i närheten av de jag kommer ihåg att jag gjorde :S
    Men men de e väl bara att leta vidare......

    eller testa nåt nytt :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.