Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

getost

  • The_mama97mia 16 maj 2008

    köpte billig getost idag, (kort datum).
    Det var bara en liten bit o jag är ärligt talat inte helförtjust i det. Det enda goda jag ätit var en toast med getost, ringlad honung över o toppad med färska örter

    Tips ngn?

  • imse 16 maj 2008

    Chevretoast med hjortron - finns bland mina recept här på matklubben.

  • lenajeanette 16 maj 2008

    låt en bitsmälta ned på en köttbit...mmm

  • anluk 16 maj 2008

    ÄLSKAR chevre. Här kommer 3 tips.







  • majamia 16 maj 2008

    jag har också köpt getost billigt och säger detsamma, vad ska jag göra med den? Även jag brukar värma den i skivor i ugnen och servara på en smörgås med ringlad honung och sallad.
    Vi ska äta klyftade potatis, morötter och palsternakor till en grillad karré, sallad och sås till huvudrätt så kanske tips på förrätt :D

  • lennali 16 maj 2008

    Det här gjorde jag en lördagkväll för några veckor sedan, skulle skriva in det men det fanns redan. Supergott, tom för en nybörjare på getost som mig. Rekommenderas varmt.

  • Smulpajen 16 maj 2008

    Har inte varit förtjust i getost tidigare. Men så när jag var i London häromveckan åt jag en sallad på blandade salladsblad, bl a ruccola, soltorkade tomater, oliver m.m I salladen fanns även crosstiner med varm getost på. En god dressing av olivolja och balsamvinäger över det hela, och det smakade himelskt!

  • lennali 16 maj 2008

    Rekommenderar även detta.
    Chevretoast

  • matnjutaren 16 maj 2008

    Varför inte "slå" till med en pizza? :D
    Soltorkade tomater//oliver//gul lök el vitlök el varför inte båda..^^ :) //chevreost// och som avslutning..EFTER gräddningen..(VIKTIGT!!Blir seg o hård annars..) Parmaskinka på toppen.
    Enkelt å gott. *L*

  • matnjutaren 16 maj 2008

    Skrivet av matnjutaren den 16 maj 2008

    Varför inte "slå" till med en pizza? :D
    Soltorkade tomater//oliver//gul lök el vitlök el varför inte båda..^^ :) //chevreost// och som avslutning..EFTER gräddningen..(VIKTIGT!!Blir seg o hård annars..) Parmaskinka på toppen.
    Enkelt å gott. *L*


    Du kan variera den med sånt du gillar..så klart oxå..tex..chorizokorvar el Sremska (starkt kryddad korv) Paprika el..tja..egentligen med vad du vill..:D

  • Amika 16 maj 2008

    Jag fick ett tips av en av min mammas vänner som är föredetta mejerist angående ädelost med kort datum... KÖP! Den mognar bara o blir bara bättre ju längre den ligger. :) Det datumet som står på är alldeles för kort! :)

    Något gott med chevré är att ta en pepparkaka och lägga en bit ost på o sen toppa med en klick fikonmarmelad... Mums! :)
    Sen är den god att göra en röra på till grillat.
    Chevré, lite youghurt(sån turkisk eller grekisk på 1kilos burk) lite honung, eventuellt lite peppar av valfri sort i. :)

  • monac 16 maj 2008

    Äter chevre´n som den är på finn chrisp ( riktiga,de från Lidl är "odugliga"):):p

  • festmaten 16 maj 2008

    Jag har ju så klart inte lärt mig att länka recept så här proffsigt med hakar och allt!!!

    Men jag har ett jättegott recept på min sida som heter:

    Chevregratinerad rotselleri med tomatsallad(Y)

  • lennali 16 maj 2008

    En liten hjälpande hand.
    Chèvregratinerad rotselleri med tomatsallad
    Lena

  • Okänd 19 maj 2008

    Chevre i ugn med honung och valnötter är jättegott!
    gör en paj med spenat, muskot och getost, nästan ännu godare.
    eller köp mogna hela fikon, skär ett kryss i dom smula ner getost och litelite honung.
    (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.