Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glöggfest!

  • smillan87 23 november 2010

    Ostbollar me romrussin.
    Blanda 1/2 dl mörk rom och 2 msk vatten i en skål.
    Låt 2 dl russin, gärna gula dra i blandningen minst en timme.
    Blanda 200 gram färslost av philadelphiatyp med 1/2 dl hackade valnötter.
    Forma till bollar. Krama ur russina och rulla bollarna i dem.
    Jätte Jätte gott(L)

  • Cassiopeya 23 november 2010

    Skrivet av smillan87 den 23 nov 2010

    Heta safrransräkor extra goda till en vit inte alltför söt glögg.
    Vispa 2dl creme fraishe med elvisp några min tillls den blir fast.
    Vänd försiktigt ner 1 tsk rivet apelsinskal, 2 krm salt och 1/2 krm peppar.
    Fräs 25gram smör i en stekpanna med1 krm sambal olek.
    Vänd ner 150 gram skalade räkor och 1/2 paket saffran. Fräs 1/2minut. Låt svalna något.
    Klicka creme fraish på kavringsbitar och toppa med några räkor, garnera med dillvippa =) (Y)


    Lät smaskigt! :p

  • Cassiopeya 23 november 2010

    Jag hade bakat saffransmuffins med russin, det är gott till glögg. Pepparkakorna hade jag serverat med ädelost, antingen "riktig" eller den som finns på tub :p

  • Bumbis 23 november 2010

    Vi ska ha glöggfest på lördag för ca 20 vuxna. Jag gör det enkelt för mig och serverar pepparkakor med lagrad hårdost, brieost och cambozolaost som dom får lägga på själv. All ost är god på pepparkakor. Något senare ska det bjudas på varm smörgåstårta. Jag gör en tacovariant och en av den som finns ca 50 st liknande recept här på MK.

  • miramamman 23 november 2010

    Jag har två förslag:
    ett är från recept.nu hyvlade pepparkakor med lingoncreme, ser fint ut och är gott. man kan nog servera grönmögelost röra till dem oxå.
    http://www.recept.nu//1.280671/monika_ahlberg/kakor_tartor/frukt_bar/hyvlade_pepparkakor_med_lingoncreme

    och Juligt tilltugg, riktit gott till jul ;-)
    Juligt tilltugg

  • mssalmonella 23 november 2010

    Oj tack så jättemycket :D nu är bara det jobbigaste kvar, att välja ut vilka recept jag ska använda :D haha

  • Disen 23 november 2010

    Här kommer lite till. :)
    Juldrink
    Gorgonzolaformar

  • recept13 23 november 2010

    Glöggfesat? En god drink blandas av Gin och Julmust! Låter kanske inte som det första man vill blanda men det är överraskande gott...

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.