Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

goda socker fria kakor

  • masterkarelin 11 januari 2011

    skulle behöva tips på goda sockerfria kakor

  • knyppeltanten 12 januari 2011

    Sök på sockerfria kakor på nätet så får du många tips. Det finns också någon slags sötningsmedel som man kan byta med samma mängd som socker, men det finns en del sötningsmedel som inte tål värme så kolla på förpackningen.
    En enkel kaka är att köpa färdig smördeg på platta, kavla ut den lite grann och skära fyrkanter och snitta dem i hörnen in mot mitten en bit. Lägg på en klick sockerfri sylt eller bär och vik upp kanterna mot mitten så det blir en stjärna och grädda. Om det inte ska vara sockerfritt så kan man strö över lite florsocker så det passar alla.

    En av mina arbetskamrater är diabetiker och hon vill hellre ha en "riktig" kaka med socker i än sockerfria bakverk, jag tror hon kan justera det med insulin men en annan som justerar sin diabetes utan tabletter och insulin vill helst ha sockerfritt. Det beror väl på om man är diabetiker eller om man vill ha sockerfritt ändå.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.