Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp med förrätt

  • Juliacornelia 13 januari 2011

    Hejsan

    Vi ska vara med i Halv åtta hos mig och behöver hjälp med en förrätt :) Det ska hälst passa barn också.

    Hälsningar Oss

  • smulan1katt94 13 januari 2011

    * Toast med skinka och ost
    *Parmaskinka med lökflan
    * Räkcoctail
    * Toamatsoppa/svampsoppa/ ärtsoppa
    Några förslag :P

  • Eery 13 januari 2011

    vad ska du servera till varmrätt? lättare att få det att passa ihop då{curl-lip}
    lycka till!!

    menar naturligtvis inte att du ska avslöja din meny utan snarare om du ska ha fisk eller kött och om du kommer ha några starkare kryddor

  • EliBerg65 13 januari 2011

    Gör en RIKTIG räksoppa, på räkskal och med cayennepeppar i! Med några goda brödpinnar eller liknande blir det en supergod förrätt!

  • kristin1979 13 januari 2011

    Halstrad tonfisk med chillimarinerad mangosallad är mitt tips

  • lilas 13 januari 2011

    Oj va spännande{clap}.
    Hoppas ni vinner!! Jag önskar er lycka till:).

  • irrevirre 13 januari 2011

    Ni är modiga!
    Jag har inte vågat anmäla sig trots påtryckningar.
    Vet du när det sänds?
    Är alla deltagare från Sveg då?

  • Dintan 13 januari 2011

    Mitt förslag är:
    Smörstekt bröd med stekta kantareller, tunna skivor pilgrimsmusslor stekta i brynt smör. Toppa med löjrom och crème fraiche.

    Så gott så man.....

    Och du...

    Lycka till!!!!!!!!!!!!!!!

  • mammamus 13 januari 2011

    Denna räkcocktail är suvärn passar även barn.. brukar servera den i martiniglas tycker det är lite festliagare'

    Räkcocktail

    För: 8 personer

    Smakar som på restaurang.


    Ingredienser
    1,5 kg oskalade räkor
    200 g färska champinjoner
    2 tomater
    200 g sparris från burk
    2-3 hårdkokta ägg
    4 blad från isbergssallad

    Sås:
    1 1/2 dl majonnäs
    1 dl vispgrädde
    2-3 msk ketchup eller chilisås
    2 tsk worcestershiresås
    1 tsk citronsaft

    Dekoration:
    1 Citron
    Gurka
    Dill

    Lägg till i inköpslistan
    Beskrivning
    Skala räkorna. Det är inte lika gott, men om du vill göra det bekvämt för dig använd 500 g skalade. (Spara ev några till dekoration).

    Skiva champinjonerna. Klyfta tomaterna och dela varje klyfta i 2 bitar. Dela sparrisen i lite mindre bitar. Dela varje ägg i 12 bitar. Strimla salladen.

    Blanda ihop ovanstående och dela upp i 8 cocktailglas eller dessertskålar.

    Sås:
    Vispa grädden något - Inte hård. Blanda den med de övriga ingredienserna. Häll såsen över cocktailen.

    Dekorera med 1 citronskiva, ett par gurkskivor och 2-3 räkor samt en dillkvist på varje cocktail.

    LYCKA TILL!!!

    Skrivet av KAROLO Räkcocktail

  • jas65 13 januari 2011

    Caspaccio på oxfile' eller lamm med en god vinigrettsås på en sallats bädd och rostade vitlöks bröd.
    Lycka till
    Mvh
    Höfta på
    Anders

  • helenepe 14 januari 2011

    Vi åt skagentoast på nyår. Det funkade bra att göra en babyversion av den då vi hade med en liten tjej på nio månader. Finns beskrivning och bilder här:
    http://fotodieten.wordpress.com/2011/01/06/skagentoast/

  • bjak 14 januari 2011

    Tunt skivade ugnsbakad rödbetor (kalla) på en liten talrik, lägg på en krem av getost blandag med creme fraiche, ringla över flytande honung, rocula, valnötter,

    mmm... det vatnas i munnen på mig :)

  • Moork 10 mars 2011

    Rödbetscarpaccio med fetaostkräm.
    http://morkomat.blogspot.com

  • batalskare 26 maj 2011

    två favoriter jag har är
    sparris med parmaskinka fylld med ricotta ost och chevre ost och sedan toppad med balsamico creme och pinjenötter
    den andra är varm chrvreost macka med honung och pinjenötter
    dessa funkar alltid:)

  • LinneaThornberg 26 maj 2011

    Kycklingfilé marinerad i balsamvinäger detta är en riktig höjdare, servera gärna med ett gott kuvärtbröd :) lycka till! :D :D

  • MosterNettan 27 maj 2011

    Detta är smaskens! Spelar ingen roll om du har fisk eller kött som varmrätt.

    Sparris med citrondragonsås

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.