Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp med förslag på förrätt

  • citabaloo 30 oktober 2011

    Ska bjuda mina underbara grannar på middag. Har tänkt mig en mustig fisksoppa (mer som en gryta) med ett gott vitlöksbröd till huvudrätt och chokladmousse eller kladdkaka till efterrätt. Men nu vill jag gärna ha hjälp med tips på förrätt (vet inte ens om det är "nödvändigt"?).

  • bitten56 30 oktober 2011

    En skagentoast skulle sitta fint.

  • smulan1katt94 30 oktober 2011

    Créps med skinkstuvning
    sparris med parmaskinka
    Kycklingcoctail
    Några förslag :D

  • Mistys 30 oktober 2011

    Smördegskrustader med räkstuvning. Finns i frysdisken på välsorterade butiker. Gräddas i ugn, ta av locket , fyll med räkstuvning, och toppa med lock, några räkor och diikvist. Underbart gott och enkelt.

  • The_mama97mia 30 oktober 2011

    Ja ursäkta att jag är lite tråkig, men jag tycker inte du behöver ngn förrätt.
    Eftersom du ska ha vitlöksbröd till soppgrytan, så blir det ju lite tårta på tårta att ngt smörgås/bröd aktigt till förrätt.

    Ska du nödvändigtvis ha ngt så skulle jag göra en liten salladsgrej - bara som en liten sallad på en tallrik - kanske med god ost i, men inte bröd till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.