Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP MIG

  • maunil 21 maj 2008

    :'( Jag har huvudbry, Jag jobbar som kock på en f-9 skola och nu för tredje året i rad ska jag hålla i niornas middag som vi har varje år. I år så blir det cirka 120 st sammanlagt lärare och elever. Nu till saken det är förätten som spelar ett spratt i huvudet just nu. För att göra det lättaste möjliga så hoppar jag över räkor fläsk. Jag har våfflor så kallat dom är ca 2 cm tjocka och 3x5 cm och jag är ute efter en så kallad röra som jag kan lägga på med typ cream fraiche majonäs. Ja, eller vad som helst jag har fått hjärnsläpp kan någon av er hjälpa mig. Tacksam för svar många kramar maunil

  • jenros 21 maj 2008

    Hej!
    Jag har ett tips på en röra som är så god att man slickar skålen. den skulle i ditt fall kännas lite lyxig.

    Du behöver majonäs, cremé fraise, kokta ägg, rödlök, svart rom.

    Blanda majonäs, cremé fraise, finhackade ägg och rödlök och sist romen. Klicka ut och toppa med tex räkor.

    Mvh Jenny

  • The_mama97mia 21 maj 2008

    Jag skulle satsa på rökt kalkon o pepparrotssmaksättning eller ngt. Om du nu av olika skäl ska undvika räkor o fläsk, finns ju religiösa invändningar mot båda....
    Men kalkon äter de flesta.
    Eller kyckling o curry?
    hmmm...

  • Svesse60 21 maj 2008

    Här är ett supergott recept från mig:
    Brorsans bästa röra

    Jag kan lova dig att det blir uppskattat!
    /Eva

  • monicadanell 21 maj 2008

    Jag skulle nog ta västkust röra:o

  • roslar 21 maj 2008

    Min röra med kaviar o keso - kanske kan passa, man kan slopa potatisen, så blir de inte så mättsamt... och byta ut tunnbrödet.

    Ingredienser
    1 liten burk Keso
    1 medelstor Rödlök
    1 knippa Dill
    1 burk Kaviar - röd eller svart (abbas ex.)
    2 - 3 st potatis Kokt tunnskivad delad kall medelstora
    Salt
    Svart peppar
    1 paket tunnbröd - använd 2 skivor

    citron
    basilika