Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp mig med något enkelt till fredagsmyset!!

  • Ninni84 14 november 2008

    Jag o min man brukar laga något enkelt till fredagskvällen men denna frdagen står det stilla ...någon som kan komma med förslag!!!Blir jätte glad i så fall....:)

  • Eery 14 november 2008

    ska det vara mat eller nått efter?

  • borisexan 14 november 2008

    Har du testat färdig pizzadeg? Ligger rullad i en förpackning och är bara att rulla ut på plåten, lägg på valfri fyllning och skjuts in i ugnen. (Y)

  • essim 14 november 2008

    Här kommer två förslag, varsågod.:)

    Kalkonrullar

    Räkor med dill och pepparrot

    Själv ska jag bjuda maken på Spenatlåda med kallrökat lax. Ska lägga in receptet sen om det blir gott.

  • marjoh1 14 november 2008

    Lövbiff med klyftpotatis och bearinesesås är inte dumt heller och ganska lättlagat.

  • kajsa36 14 november 2008

    Jag tycker att enchilades är jätte gott... ta 2 tortillabröd bre på färskost... ha sedan på vad du gillar + en riven god ost... lägg i hop och stek i torr panna... dela i pizza bitar och njut... förslag vad jag brukar ha på... skivad choritzo, salami, purjolök, skinka, skivad paprika... (har inte allt på en gång) utan tar det för dagen vad jag har hemma och är sugen på....

  • Ninni84 14 november 2008

    tack för alla förslag skit gott låter alltihop......(Y)

  • Wombat04 14 november 2008

    Fin skinkrulle

    Det här är jättegott, enkelt och smakar fredag!! (Y)

  • pia61 14 november 2008

    Här får du tips på 2 enkla rätter: (Y)

    Carbonara à la Pia
    Pia´s Fredagspasta

  • Ninni84 14 november 2008

    tack för förslagen skinkrullen blir nog bra till min smak till kvällen...med ett glas vin...(Y)

  • rolanpe 14 november 2008

    Jag testade Burritogratängen som finns här på Matklubben. Smakdomare gav mig en fyra i betyg och maten är helt OK att testa. Jag höll dock igen lite med fajitakryddan och endast en tsk Sambal-Olek

  • Linlock 14 november 2008

    Färska musslor är min fredagsfavorit! Med finhackad lök, vitlök och morot, vin och grädde, serveras med vitt bröd och ett (eller flera(H)) glas vitt vin. Hur enkelt som helst och dessutom snyggt och otroligt gott!!

  • tantdrake 14 november 2008

    beer banger

    (L) Dessa gör jag ofta! Har prövat fylla dem med salami, kyckling, köttfärs, korv, grönsaker och bara massor med ost - allt lika gott!

  • ros 14 november 2008

    :)I kväll lagade jag musselsufflé
    Det går att variera fyllningen med ex räkor, krabba mm
    Musselsufflé
    Servera ett gott bröd och en god sallad till(Y)(Y)(Y)

  • annelieberggren 14 november 2008

    Det här gör vi ofta till vår fredags kväll framför tv [recept]49934 [/recept]

  • gladavmat 14 november 2008

    Vi steker en god köttbit med en sallad till o ett gott bröd. Ett gott vin och sen somnar man skönt i soffan till Idol:Z

  • LaJefa 14 november 2008

    Tycker ni om grekisk mat så följer här två lättlagade, smarriga recept
    Grekisk gyros med Metaxasås
    Hemgjord gyros i pitabröd

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.