Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur är det med upphettning av räkor?

  • jonfra 7 juni 2009

    Hej
    Gjorde en god räkrätt härom dagen. Avokadobulgur med räkor, paprika mm. Satte in rester i kylen för att äta som lunch några dagar senare... Ändrade mig och la in det i frysen i stället. Räkor är ju lite vanskligt. Om jag tinar det i kylen och sen fräser på i stekpannan dan efter bör det väl vara lugnt att äta eller det kanske inte blir gott? Är lite extra nojig då jag är gravid i v 39
    Ha det gott :)

  • 7 juni 2009

    Tror inte att det är farligt eller så men det kan ju bli lite gummiaktig konsistens om de har blivit upphettade för länge. helst ska man tillaga dem snabbt. Lycka till med bebisen!(Y)

  • bernit 8 juni 2009

    Helt OK att äta men "fräsa" dem i stekpannan kommer att göra dem sega. De får inte kokas ekker stekas, skall bara hettas upp

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.