Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur beräknas mängden?

  • MajeT 3 juni 2012

    Om 2 veckor kommer vi att ha en bjudning. Där vi skall servera både salt och sött.
    Det som redan har bestämts att det skall bjudas är räksallad, pizzasnurror, chokladkaka utan mjöl. Dessutom ska det finnas nå småbröd, cupcakes(mindre modell) och en tårta men där har vi inte bestämt receptet ännu, samt då kanske något till.

    Till bjudning är det bjudet 55 personer, men pga milavståndet så kommer det kanske 40 varav 5 är barn under 10 år.

    Nu är det största problemet att hur mycket skall man beräkna per person? Och då undrar jag mest angående salladen och pizzasnurrorna? Småbröden och cupcakes beräknar jag 1/person.

    Nu säger han vi har bjudningen för att han också vill ha smörgåstårta att bjuda på. Hur mycket skall man beräkna där då?

  • smul_mia 4 juni 2012

    Hej!!
    Trevligt med bjudningar!!

    Vad gäller smörgåstårtorna så skulle jag tänka på hur många som antas komma...och räkna bort de minsta gästerna.

    Beräkna ett snitt på ca 4 cm breda bitar/pers.
    Detta är tipset från mig! :)

    Hoppas ni får en varm(väder) och trevlig bjudning!!

    Lycka till!!
    // smul_mia

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.