Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur gör ni Era kebab?

  • kronogarden 16 mars 2008

    jag äter kebab precis som ni andra men gör en kebabsås som är god. Den består av gräddfil kebabkrydda, vitlök och lite majonäs.

  • Glindra 16 mars 2008

    Någon som vet hur man gör den "riktiga" kebabsåsen som man få när man köper kebab?

  • maggi 16 mars 2008

    (Y)Hejsan gyros är super men det skall vara äkta grekisk förstås.:)

  • kocken22 11 april 2008

    Skrivet av MatAnders den 5 mar 2008

    Vore kul att höra hur ni komponerar Era egna kebab och vilka ingredienser/tillbehör ni har i?
    Själv kör jag bara dom stora pitabröden man rullar ihop till en wrap typ, sen gurka,tomat ofta matlagnings yoghurt och rödlök.


    Hej!
    Inte för att vara petig utan jag vill bara upplysa dig om att dom stora bröden som du köper inte heter pitabröd utan tortillas. Pitabröd är ett ihåligt bröd man fyller med godsaker och inte rullar ihop...

  • kocken22 11 april 2008

    Skrivet av kronogarden den 16 mar 2008

    jag äter kebab precis som ni andra men gör en kebabsås som är god. Den består av gräddfil kebabkrydda, vitlök och lite majonäs.



    Vad är det för kebabkrydda du pratar om? Vart kan man köpa den?

  • MatAnders 12 april 2008

    Skrivet av kocken22 den 12 apr 2008

    Skrivet av MatAnders den 5 mar 2008

    Vore kul att höra hur ni komponerar Era egna kebab och vilka ingredienser/tillbehör ni har i?
    Själv kör jag bara dom stora pitabröden man rullar ihop till en wrap typ, sen gurka,tomat ofta matlagnings yoghurt och rödlök.


    Hej!
    Inte för att vara petig utan jag vill bara upplysa dig om att dom stora bröden som du köper inte heter pitabröd utan tortillas. Pitabröd är ett ihåligt bröd man fyller med godsaker och inte rullar ihop...


    Jag undrar om vi menar samma ändå? Dessa liknar inte tortillas och finns inte i vanliga affärer men är vanliga i mellanöstern, Turkiet typ. Brukar säljas 3 påsar för 10 kr typ.

  • farmoringer 12 april 2008

    MatAnders...Men kallas de för pitabröd då?

  • MatAnders 12 april 2008

    Skrivet av farmoringer den 12 apr 2008

    MatAnders...Men kallas de för pitabröd då?


    Ja i min lilla närbutik som har mycket invandrarmat så ligger det 2 korgar en med dom vanliga och en med dessa större, ni som varit och ätik kebab i Turkiet vet säkert vad jag menar, brukar även finnas hos en del torghandlare.

  • farmoringer 12 april 2008

    Ok, då vet jag. trodde namnet var "svenskt". :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.