Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Inlagda grönsaker- recept

  • Linlock 17 augusti 2009

    Min sons pappa är från Serbien och köper ofta gigantiska burkar med inlagda grönsaker , gröna tomater, paprika, vitkål, blomkål bla. De är inte alls söta som svenska pickles och jag tycker de är jättegoda! Är det någon som har något recept, det vore roligt att prova själv nu i skördetid(Y)

  • monac 17 augusti 2009

    det är väl salt vatten och ättika samt socker...ja det vore roligt om någon sitter in med ett recept:)
    hoppas hoppas!

  • The_mama97mia 17 augusti 2009

    Jag undrar om det inte är mer som syrade grönsaker? Kan ha fel. Tittar med begär på de stora burkarna men det är för mkt att köpa för mig, det går inte åt o svårt att förvara

  • UllaC 17 augusti 2009

    Jag har lagt in 2 olika recept på inlagda grönsaker.
    Inlagda grönsaker
    Ättiksinlagda grönsaker

    Om du tycker de verkar för söta kan man ju minska på både socker och ättika.

  • monac 17 augusti 2009

    kan tänka man smaksätter med lite av varje oxå! senapsfrön,pepparrot och chili te.x.(Y)

  • Linlock 17 augusti 2009

    Tack så mycket för tipsen!(L) Det kanske är syrade de är, det som tilltalar mig är att de är just syrliga och inte söta. Håller med dig, mama97mia, att burkarna är ju alldeles för stora för att klämma in i mitt redan överfulla kylskåp...:'(

  • sikaal 17 augusti 2009

    Jag har hittat ett recept på inlagda grönsaker utan socker ! :D
    Det finns i Skördepraktikan
    Den heter Sydlänsk sallad, det står om den att "Runt medelhavet är socker i ättiksinläggningar ovanligt...."
    Om någon vill, kan jag lägga in receptet i morgon!

  • gimmiahug 17 augusti 2009

    Det låter suveränt! Jag har länge letat efter ett recept på inläggningar från Medelhavet/Turkiet/där-i-krokarna och hade blivit SÅ glad om du ville lägga in ditt recept! Och jätteglad att Linlock satte igång den här tråden! :)

  • sikaal 17 augusti 2009

    OK, jag är för trött nu, men är ledig i morgon så jag lägger in det då. :Z

  • kattgnag 17 augusti 2009

    Ursäkta en kanske dum fråga men hur länge kan man räkna med att den öppnade burken håller i kylskåp? Alltså efter att man börjat använda den?

  • sikaal 18 augusti 2009

    Nu har jag lagt in Sydlänsk sallad här på MK, men jag har ingen bild då jag inte gjort den själv :). Har inte kollat om jag får använda bilden i boken, så om det är någon som gör salladen och tar kort, så lägg gärna upp en bild.
    Sydlänsk sallad

  • gimmiahug 18 augusti 2009

    Tack snälla! Det låter helt rätt faktiskt och ska prova så fort jag bara hinner, hoppas fler gör det för om det smakar som jag tror att det kommer att göra, är det helt suveränt gott! :)

  • kattgnag 18 augusti 2009

    Skrivet av kattgnag den 17 aug 2009

    Ursäkta en kanske dum fråga men hur länge kan man räkna med att den öppnade burken håller i kylskåp? Alltså efter att man börjat använda den?


    :o

  • Linlock 18 augusti 2009

    Tack tack snälla för receptet, Sikaal! Ska prova så fort jag orkar. Nu blev jag jätteglad:)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.