Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Istället för chips?

  • mistralwind 8 februari 2008

    Tycker att chips, ostbågar och liknande snacks har blivit så salta nu, av nån underlig anledning (mindre salt i vardagsmaten, kanske?).
    Hur som helst kommer mina svärföräldrar och då brukar vi dricka en öl eller två på kvällen.
    Vill ha nåt enkelt snacks (helst minimalt med arbete.. hahaha, vill ju hellre öla än laga mat).

    Nån som har några bra tips. Ölkorv brukar jag köpa hem (mumma!), men det vore ju roligt med lite andra saker med.

    tack!

  • Okänd 8 februari 2008

    Varför inte köpa hem tunna grillade reveben,eller om du bara vill ha nått snacks så poppa egna popcorn och salta efter egen smak.Jag har själv poppat eget ikväll och mina är ganska så salta,mums.Ölen hoppar jag över.

  • anluk 8 februari 2008

    Jag gillar crostini, de kan ätas som de är eller med tex pesto.

  • kickilitoo 8 februari 2008

    Kolla in mitt recept "Annorlunda Nachos"...supergott och enkelt.(Y)

  • 8 februari 2008

    Skrivet av mistralwind den 8 feb 2008

    Tycker att chips, ostbågar och liknande snacks har blivit så salta nu, av nån underlig anledning (mindre salt i vardagsmaten, kanske?).
    Hur som helst kommer mina svärföräldrar och då brukar vi dricka en öl eller två på kvällen.
    Vill ha nåt enkelt snacks (helst minimalt med arbete.. hahaha, vill ju hellre öla än laga mat).

    Nån som har några bra tips. Ölkorv brukar jag köpa hem (mumma!), men det vore ju roligt med lite andra saker med.

    tack!



    testa några av dessa läckerbitar:
    http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6235

  • Jessika 13 februari 2008

    Detta är jättegott och lätt att göra. Men gör "ett gäng" för det brukar gå åt:D
    [recept]2738[recept/]

  • Jessika 13 februari 2008

    Konstigt jag försöker justera recept länken men blir bara utkastad.....

    Gör ett nytt försök
    Nachos-snacks

  • monac 17 februari 2008

    tunnt skivade aubergin,lägg på ett bakplåtspapper,rejält med riktig parmesan på varje skiva & grädda av dem i ugnen så de får lite färg & blir knapriga...detta är ursprungligen ett " gi-snacks",men så himla gott!:)

  • wildlife 17 februari 2008

    Och glöm inte nåt så enkelt som ost och kex tillsammans med en massa frukter t.ex. päron, vindruvor, physalis m.m. (Y)

  • wildlife 17 februari 2008

    Glömde nämna rökta musslor... gillar inte musslor i vanliga fall, men de rökta är otroligt goda (Y)

  • The_mama97mia 17 februari 2008

    grönsaksdipp -
    morötter i stavar,
    gurka i stavar,
    blekselleri.
    paprika i skivor /dippvänliga strimlor
    oststänger (grissini typ)

    dipsåser
    guacamole
    annan dipsås mix med gräddfil

    detta ser rätt avancerat ut, kräver inte mkt förberedelse o är tämligen nyttigt

    servera i olika vackra skålar

  • The_mama97mia 17 februari 2008

    :o förlåt mig, glömde säga att de ölkorvar ni gillar givetvis hör hemma på samma tallrik...
    :)

  • Cayenne71 18 februari 2008

    Rosta skållade mandlar i ugnen och fräs dem snabbt i lite smör eller olja. På med bara salt eller hotta upp dem med cayenne eller chili.
    Supergott, men man blir snabbt beroende.
    PS. Ica har skalade mandlar i påsar (smidigt eftersom jag är ganska lat hatar att skala mandlar)

  • pehrzonflickan 18 februari 2008

    Råa grönsaker med aromat!

  • Superbruden 18 februari 2008

    Skrivet av Jessika den 13 feb 2008

    Konstigt jag försöker justera recept länken men blir bara utkastad.....

    Gör ett nytt försök
    Nachos-snacks


    Hej!
    Har en annan variant på gott nachos-tilltugg...
    Blanda en cheddarcheesedip, Estrella(säljs bland chipsen).
    Bred på nachosen och lägg på en liten skiva ost +feferoni medium . In i ugnen tills det smält och doppa med salsa.. Mums! Har gjort det massor av gånger och det blir alltid succe...:)

  • guacamole 11 mars 2008

    Olika typer av nötter passa jättebra till öl. Om du tycker att jordnötter är lite tråkigt så finns ju alltid cashew och pistagenötter. Rostad majs som man kan hitta i vissa butiker är också gott.

    Bland naturgodiset finns också en del snack som passa utmärkt. Nu kan jag ju inte namnen på de olika sorterna men det finns tex "spicy" puffar (stora som 50öringar och en halv cm tjocka) och små runda tunna tortillaliknande m ostsmak som är riktigt goda.

    Oliver är alltid gott till ALL dricka och speciellt då öl!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.