Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

jag behöver hjälp att göra nyårsmat!

  • mikkis96 19 december 2010

    Hejsan alla! jag behöver hjälp att komma på , nåt enkelt , men grymt gott till min mamma på nyårsafton!! hoppas ni kan hjälpa mig!!

  • Dintan 19 december 2010

    Ska det vara en tre-rätters, eller bara varmrätt?

  • Piolino 19 december 2010

    Ta en fläskfile, skiva den i 1 cm bitar krydda med salt och peppar stek och lägg upp i ett ugnssäkert fat. Blanda ihop creme fraiche med franska örter, italiensk salladskrydda, vitlök och chilisås så du tycker det blir gott. Häll över blandningen över fläskfilén, strö över riven ost in ugnen tills det fått fin färg 200 grader. Servera med ris och en god sallad. Asgott!!

  • Cassiopeya 19 december 2010

    Potatisgratäng är det godaste man kan göra tror jag! Krämigt och smaskigt! Stek något kött till och gör min goda salsa

    Mangosalsa med sting

    Eller också gör du hasselbackpotatis, också supersmaskigt!

    Hasselbackspotatis med ost

    Vill du ha en smaskig förrätt, gör denna goda röra och lägg på en bit vitt bröd :p

    Härlig kräftröra

  • mikkis96 19 december 2010

    Skrivet av Piolino den 19 dec 2010

    Ta en fläskfile, skiva den i 1 cm bitar krydda med salt och peppar stek och lägg upp i ett ugnssäkert fat. Blanda ihop creme fraiche med franska örter, italiensk salladskrydda, vitlök och chilisås så du tycker det blir gott. Häll över blandningen över fläskfilén, strö över riven ost in ugnen tills det fått fin färg 200 grader. Servera med ris och en god sallad. Asgott!!


    Redan bestämt , det här blir det !! tack så mycket för tipset!! <3

  • Piolino 20 december 2010

    Vad kul!! Du kommer inte att bli besviken, berätta sen vad du tyckte:)

  • mikkis96 20 december 2010

    Skrivet av Piolino den 20 dec 2010

    Vad kul!! Du kommer inte att bli besviken, berätta sen vad du tyckte:)


    Japp! Den lät suveränt god! Ska testa den och jag skriver vad jag tyckte om den!! :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.