Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Kalas

  • orange 2 juli 2008

    Ska ha 2 års kalas och vill jätte gärna ha hjälp med god mat som är lätt och går att förbereda:)

  • hansdotter 2 juli 2008

    Grillspett- kalla köttbullar, prinskorv å kanske ett gelehallon?

  • orange 2 juli 2008

    Tack.
    Ett jätte bra tips. Det kan man ju göra till barnen.
    Nåt bra tips till de vuxna?

  • hansdotter 2 juli 2008

    Gazpacho å ett gott bröd och någon färskost .

    Går att förbereda och är alltid uppskattat.

    Lycka till med kalaset! Å hälsa Grattis!

  • Disen 2 juli 2008

    Till de vuxna så funkar det väl alltid med kallskuret, kyckling, rostbiff, kassler...
    Och en potatis sallad.
    Eller någon gratäng "liknande" rätt som är lätt att värma.
    Kommer kanske på mer senare, just nu blev det stopp. :o

  • smulan1katt94 2 juli 2008

    du kan baka någon egen pizza :P

  • MammaIrene 8 juli 2008

    Hej, kanske har kalaset redan varit.....MEn jag har också nyss haft 2 årskalas o tänkte bara som så att allt för mycket energi på barnmaten är kanske ingen störra ide, de äter ju inte så mycket ändå....
    Spett med köttbullar, korv, majskolvar är nog ett säkert kort, kanske spett med marshmallows till efterätt.....
    Till dem vuxna kan du ju ockås ha spett med tex kycklingbitar eller så kör du korv till dem också, det är ju aldrig fel....

    Annars kan du ju ha gjort i ordning innan , kycklingfileér i ugnen med en marinad av matolja, soja, chilisås o found, krydda efter penslingen med salt, svartpeppar o grillkrydda

    Till detta kan man ju antingen ha potatissallad eller pastasallad

    Lycka till!
    Föresten......undra om vi känner varandra? Jag bor ju också i Kode.......

  • MammaIrene 8 juli 2008

    Nu tryckte jag på skicka innan jag var färdig, jag skulle ju då frågat, var i Kode bor du?
    Mvh Irene

  • MammaIrene 8 juli 2008

    Nu tryckte jag på skicka innan jag var färdig, jag skulle ju då frågat, var i Kode bor du?
    Mvh Irene

  • orange 8 juli 2008

    Hej.Jag har inte varit inne på denna tråden på ett tag, Jag känner igen din bild.
    Emma mamma till Alfred och Viggo.
    Kul att du också är inne på den här sidan.:D

  • MammaIrene 8 juli 2008

    Jasså är det du......:D
    Jamen då vet jag ju då o slipper vara nyfiken mer...

  • orange 8 juli 2008

    Tack för ditt tips förresten.
    Emma(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.