Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

kall buffè till 70 personer

  • Kluri 27 maj 2009

    Jag ska göra mat till 70 personer med önskemålen att den ska vara kall, kunna ätas på stående fot. Det fick gärna vara något mer spännande än en vanlig pastasallad.. Någon som har förslag?

  • ros 27 maj 2009

    :)Hej!
    Ska det vara mycket plockmat eller bara några få rätter?
    Kall marinerad kycklingfilé eller fläskfilé, kalla kycklingspett, potatissallad, olika snittar, melonskivor, olika ostar, olika bröd, olika kex mm
    Eller varför inte göra en exotisk planka.
    Men att äta på stående fot är inte det lättaste. Finns det ingen möjlighet att få sitta att äta?
    :)Lycka till(Y)

  • Erajscha 27 maj 2009

    Bufféförslag:

    * små kycklingspett
    * minimozarella- och coctailtomatspett
    * tunnbrödrullar med smarrig fyllning (t.ex. rökt kött och pepparotsvisp eller skagenröra)
    * potatissallad med fetaost, små fina ärtor, finhackad rödlök, kryddor, olivolja och babyspenat
    * rökt fläskfilé i tunna skivor

  • Kluri 27 maj 2009

    Tack för förslagen!

    Jag hade tänkt att det inte skulle bli FÖR många rätter men några vill man ju ha att plocka av. De ska på en utflykt och har därför inte tillgång till bord utan bara typ bergsklippor :)

  • The_mama97mia 27 maj 2009

    Hej, kul tråd, mitt inlägg har dock inte med mattips att göra utan en mer praktisk fråga vad gäller äta på stående fot, jag har varit på några mingelpartyn (typ konferenser med massor med deltagare) och då har man haft ngn liten mackapär som typ glashållare! En liten manick man fäster på tallrikens sida som liksom håller glaset. Undrar om ngn vet var man kan få tag på det????
    Även om det är fingermat eller plockmat så har man ju bara två händer o en hand behövs att hålla i tallriken....

  • flumhum 27 maj 2009

    Pizza bullar, snabba och super goda kalla som varma :D
    potatissallad.
    Grillad kyckling som man rensar och delar i bitar så går det bra och plocka snabbt :P

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.