Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

KNYTIS

  • Tillberga 24 april 2008

    HJÄLP på fedag vilket redan är i morgon
    är det knytid i vår trappuppgång
    förslag snälla

  • MatAnders 24 april 2008

    Ja du kanske kan göra en god paj eller grilla några kyckling klubbor?

  • Superbruden 24 april 2008

    Gör några goda tunnbrödsrullar med valfritt innehåll. Då behöver du inte använda spis/ugn. :)

  • lenajeanette 24 april 2008

    Jag tycker tycker också att du ska göra en god paj eller en jättplåt med hemgjord pizza.

    Eller varför inte några goda piroger använd färdig smördeg, förslag på fyllningar finns hur mycket som helst om du söker på piroger här på matklubben.

  • tantdrake 24 april 2008

    Gör pastasallad! Blir mycket för en liten peng.
    Använd någon rolig pasta (jag gillar skruvar) och gör en enkel sallad med t ex ärtor, paprika, gurka, majs, purjo eller rödlök. Vill du göra det enkelt så köp ett par påsar frysta salladsgrönsaker eller varför inte wokgrönsaker att fräsa upp - det blir billigt ändå. Fyll upp med tomater och något sovel - kyckling, hamburgerkött, skinka, tonfisk, köttbullar eller vad du vill. Fetaost, rostad lök, frön och nötter m m - allt passar att garnera med.

    (L)Jag har varianter på Lillebrors dressing på min sida som är supergoda att ha på en enkel pastasallad när man är många. Gör gärna alla tre smakförslagen - eller hitta på egna! Då har du slagit flera smakflugor i en smäll :p
    Så roligt att ha knytis! Läser gärna vad ni fick ihop för något (Y)
    Lycka till!

  • monac 24 april 2008

    gör en smaskig sallad med fetaost ,rödlök & valnötter,grillade kronärtskocksbottnar(finns att köpa frysta i asiat/orient butiker i 400 g påsarsmakar nästa som färska) skiva dem tunnt & stek dem i smör. vänd i ruccola,coktail tomater....garnera med granatäpple.
    Mer konventionellt är väl att göra en stor jansson! Lycka till,synd att man inte är bjuden....jag älskar(L) knyt kalas!:D

  • Bianca 24 april 2008

    Varför inte satsa på det söta efter maten och göra en rulltårta översmetad med grädde. Superenkelt och gott!

  • vanillalover 24 april 2008

    Här kommer mitt förslag. mycket enkel och alltid lika uppskattad!

    Krämig pastasallad
    Lycka till och ha en underbar fredags-knytis!!
    /Marie

  • Tillberga 24 april 2008

    tack för alla förslag
    jag blev helt överraskad att de var fredag redan i morgon:'(

  • monac 24 april 2008

    ja äntligen fredag i morgon:D
    Nå Tillberga vad blir det för rätt du lagar???? Har du bestämt dig
    //Monac.

  • monac 24 april 2008

    Skrivet av monac den 24 apr 2008

    gör en smaskig sallad med fetaost ,rödlök & valnötter,grillade kronärtskocksbottnar(finns att köpa frysta i asiat/orient butiker i 400 g påsarsmakar nästa som färska) skiva dem tunnt & stek dem i smör. vänd i ruccola,coktail tomater....garnera med granatäpple.
    Mer konventionellt är väl att göra en stor jansson! Lycka till,synd att man inte är bjuden....jag älskar(L) knyt kalas!:D


    p.s. på mitt eget inlägg.....lägger man till en påse skampi-räkor(finns på willys,frysta) som man tinar & marinerar på med lite lime & sweet chilisås & kanske en burk kidneybönor blir salladen ännu godare & lyxigare!(H)

  • Tillberga 24 april 2008

    http://www.matklubben.se/recept/tag-med-piroger_24972.html

    jag gör dom här pirogerna
    sen har jag en fransk chokladtårta i frysen den får hänga med till kaffet

  • lenajeanette 24 april 2008

    Du Kommer inte att bli besviken på dem. Det är snart dax att göra dem för mig också då det börjat dyka upp färsk vitkål.

    Pirogdegen är så härlig att arbeta med. Jag har varit in här på matklubben och sparat massor av pirog recept, för att få tips på andra fyllningar. Men denna deg kommer jag att använda till alla recept.

    Vet att min moster brukar göra matbröd av denna deg. Hon har också en variant på fyllning då hon använder isterband!!! och lite bostongurka!!!

    Ja var o en blir ju salig på sin fason eller vad det heter...

    Ha så kul på knytisen,

    Lenajeanette

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.