Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

köpebröd?

  • Eery 12 september 2008

    Jag vet att inget överträffar hembakt fikabröd, men finns det nån som har nått "köpebröd" som fungerar som substitut när man inte har tid att stå vid spisen eller redan är påväg bort?

    min mamma gillar Frödinges kladdkaka men den funkar inte med mina smaklökar:'(

  • glutten78 12 september 2008

    Det finns massor med gott fika bröd att köpa. Jag gillar köpta muffins. De finns i många olika storlekar och varianter. En annan favorit är "Gillets" Arraksbollar. Vanliga sockerkakor är oftast torra och tråkiga så när man köper fikabröd behöver det nästan vara lite "snaskigt".
    Nu kan man ju till och med köpa ingredienserna till en smulpaj i frysdisken. Såg det när jag var och handlade sist. Bara att hälla ut i formen och sätta in i ugnen. Kan ju vara perfekt när man inte har tid att fixa något.

  • dystraior 12 september 2008

    Här i värmland har konsum ett eget bageri och deras saker är nästan som hembakade, det blir ju aldrig riktigt samma sak... Men annars kan en kaffelängd smaka bra, men det är min åsikt... :)

  • Chocoholic 12 september 2008

    Jag köper inte fikabröd så ofta, men "dammsugare" är ju alltid gott (Y)

  • MammaIrene 12 september 2008

    Munkar är ju alltid goda, o arraksbollar som någon häröver sa...
    Sedan är faktiskt pågens kanelbullar väldigt väldigt goda också, har köpt dem någon gång o blev otroligt överaskad, är verkligen värda att prövas!!!!!!(Y)(Y)(Y)

  • Cheyenne69 12 september 2008

    Delcato chockladbollar är inte dåliga, eller deras hallongrottor.

  • flabban 12 september 2008

    Syndigt goda är wienerbröden med pecannötter på, de fullkomligt smälter i munnen. Jag vet inte om dom har något särskilt namn.

  • festmaten 12 september 2008

    Har ni provat Frödinges djupfrysta:
    Hallon-fläderpaj och Nötkolakaka?(Y)

    Kolakakan är god tillsammans med färsk frukt o en klick vaniljglass.

  • Eery 13 september 2008

    åhh det är så roligt med alla engagerade matpratare(L) haken är att jag är överkänslig mot nötter och mandel. fixar "spår av" men inte mandelmassa eller marsipan. älskar munkar men det blir ju endå rätt tråkigt "i längden"

  • farmoringer 13 september 2008

    Och jag tycker "vanliga" Mariekex är supergott...

  • bakakaka 13 september 2008

    Konsumbagarns smörkrans är fantastiskt god.

  • K-kristina 13 september 2008

    Köpta stora Blåbärsmuffins är min sons favorit,mgodare än hemgjorda,mvet ej vad de har i men de är supersaftiga. Fanns äve i Usa när vi var där

  • bondmora 14 september 2008

    Såg att Pågens kanelbullar tycks vara god men innehållsförteckningen avskräcker.

  • Eery 14 september 2008

    Skrivet av farmoringer den 13 sep 2008

    Och jag tycker "vanliga" Mariekex är supergott...


    med lite god marmelad på som jag köpte när jag var på Brunnbygård igår:p

  • gottgris 14 september 2008

    Drömbullen är mycket god, vaniljkräm inuti o socker, kanel överst(Y)

  • glutten78 15 september 2008

    Skrivet av farmoringer den 13 sep 2008

    Och jag tycker "vanliga" Mariekex är supergott...


    Två stycken med Ohoj chokladsås emellan är väldigt gott och går hem med barnen

  • frucaos 15 september 2008

    Mazariner! En av få saker som jag köper och faktiskt njuter när jag äter... (tycker att de verkar vara besvärliga att göra själv...)

  • softis 15 september 2008

    Håller med om Delicato chokladbollar,mycket godare än hemgjorda å gärna om dom får ligga i kylskåpet en stund.Många köpmuffins ä oxå jättegoda.Å mazariner,nam nam.Ballerina muffinsen ä ju farligt goda.D finns jättemycket man köper som ä jättegott,har säkert glömt massor med godsaker...:p

  • Bonie87 15 september 2008

    Många E-ämnen i, eller varför är den avskräckande?


    Skrivet av bondmora den 14 sep 2008

    Såg att Pågens kanelbullar tycks vara god men innehållsförteckningen avskräcker.
    '

  • jenkar 28 september 2008

    Jag tycker personligen att matbröd är absolut goadst hembakat, kan inte hitta något i affären som jag tycker är gott!, däremot finns det några kakor å dylikt som jag kan tycka är gott att köpa. tex: Remi, condis, muffins med citronkräm inuti, wienerbröd å riktiga vaniljbullar!!.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.