Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

köpebröd?

  • redd 28 september 2008

    Skrivet av glutten78 den 12 sep 2008

    Det finns massor med gott fika bröd att köpa. Jag gillar köpta muffins. De finns i många olika storlekar och varianter. En annan favorit är "Gillets" Arraksbollar. Vanliga sockerkakor är oftast torra och tråkiga så när man köper fikabröd behöver det nästan vara lite "snaskigt".
    Nu kan man ju till och med köpa ingredienserna till en smulpaj i frysdisken. Såg det när jag var och handlade sist. Bara att hälla ut i formen och sätta in i ugnen. Kan ju vara perfekt när man inte har tid att fixa något.


    Jag har sett reklamen för den också men gillar inte "vanlig" smulpaj, smakar mest fett och mjöl tycker jag. Men klurar på att försöka frysa in denna
    Smulpaj med havregryn
    Borde inte vara svårare än att göra dubbel sats nästa gång men spirda ut hälften på en bakplåt med smörpapper och sedan in i frysen, när det väl är hårt är det väll bara att hälla över i passande burk. Funkar det bra är det ju bara att göra iordning 10satser i matberedaren och ha i portions påsar i frysen.

    Det enda som jag kan komma på är risken att smöret härsknar, någon som har erfarenhet av hu långe men kan ha det relativt oskyddat i frysen utan att det tar skada?

  • tilda 12 oktober 2008

    Rulltårtsbakelser. Då är de ju lite hemgjorda i alla fall.

  • Okänd 17 oktober 2008

    Frödinges kladdkaka är jättegod och kladdig. Äter den med grädde.

  • jenkar 17 oktober 2008

    oki.. trodde den här tråden handlade om köpebröd..? men ok...

  • plommonpaj 3 november 2008

    Jag vill faktiskt slå ett slag för den färdiga smulpajen från Ekströms som finns i flera varianter. Trodde aldrig att jag skulle falla för frestelsen att handla färdig smulpaj.... Den med äpple och kanel (tar lite extra kanel) är riktigt god och mycket smidig när det ska gå fort! Servera med lite härlig vanilj visp!!!(Y)

  • KramisGumman 3 november 2008

    Eller en enkel digistivekex med philadelfiaost på...är mums (iof ingen kaka) men vi har det på kafferasten (em) på jobet

  • UllaC 3 november 2008

    Mariekex eller Digestive Oliv med en tjock skiva Cambozola ovanpå. Jättegott till kaffet!!!(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.