Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Körsbärslika bär?

  • ScarlettRose 25 juli 2011

    Hej!

    Jag och min sambo har bestämt oss för att försöka äta mer frukt och grönsaker. Men han är ganska kräsen, så jag har en liten lista på frukt han äter. Han påstod att det finns något som ser ut typ som körsbär som han gillar och vi gissade på bigarråer. Men när jag köpte hem det visade det sig att han inte alls gillade dem. Så frågan är om det finns något annat än körsbär och bigarråer som han kan ha menat? Han tyckte att bigarråerna var överraskande stora, så det ska nog vara något mindre. Någon som har någon idé om vad det kan vara?

  • Cassiopeya 25 juli 2011

    Inte så att han menar sötkörsbär? Det är små, mörka (svarta) körsbär som växer vilt. Söta och goda :) Fast jag har aldrig sett dem i affären förstås :S

    Är det inte enklare att han hänger med och handlar, så att han kan visa vad han menar :) Å sen kan ni ju testa en ny frukt/grönsak varje vecka. Finns säkert massor med saker ni båda gillar, som ni inte vet om än. Vi upptäckte en ny melonsort förra veckan som både jag och sambo nu har som storfavorit. Smaken förändras ju med tiden också dessutom. Testa på!

  • ScarlettRose 25 juli 2011

    Trodde sötkörsbär bara var ett annat namn för bigaråer, men där kanske jag hade fel då :P

  • Cassiopeya 25 juli 2011

    Tror det finns tre grupper; sötkörsbär, surkörsbär och moreller...men är inte säker, och vet inte vad som är vad :S Men folk här säger sörkörsbär om de där små svarta vilda.

    http://sv.wikipedia.org/wiki/K%C3%B6rsb%C3%A4r

    Nähä de finns två grupper...kolla in wikipedia så fattar du ;)

  • Bumbis 25 juli 2011

    Gör som man gör med barn. Skär frukten i mindre bitar/klyftor. Då vågar han säkert smaka på sorter han inte tror att han tycker om.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.