Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lite tips??

  • Ninni84 25 februari 2011

    Hej ska ha ett par i morgonkväll ...tänkte då göra lite små plock framför tv ..Någon som har något förslag?????

  • Hilmer54 25 februari 2011

    Bre ut en färdig tapenade(olivröra) eller egen på färsk smördeg, eller tinad.
    Rulla ihop och skär 1cm tjocka skivor. Grädda till gyllene i 200gr.
    Gott även till välkomstdrinken.

    Rulla in en skiva mosarella, lite soltorkad tomat i olja samt ett basilikablad i lufttorkad skinka.
    Bryn o servera m tunna skivor gott bröd o olivolja att doppa brödet i. Salt o gott.

    Ost o kex med frukt till är aldrig fel.
    Lycka till!

  • Cassiopeya 25 februari 2011

    Melon och skinka är gott tillsammans, gör rullar eller trä på cocktailpinne.

    Crostini med pesto.

    Brietårta finns det recept på här på MK, gör på en hel ost, eller skär skivor.

  • MatAnders 25 februari 2011

    Ugns grillade marinerade kyckling vingar e gott.

  • MormorMu 25 februari 2011

    Tunnbröd som du river lite smakrik ost över. Strö på lite pinjenötter. Dela i lagom mumsbitar och gratinera i ugn tills ost smält och de fått lite färg = ca 10 minuter

    Eller riv små högar av ost, lägg på bakplåtspapper och gratinera tills osten smält och du har goda ostflarn!

  • kristin1979 25 februari 2011

    Jag blev bjuden på krustader som var fyllda med 1 tsk mögelost och 1 tsk hallonsylt! Det lät ju inte speciellt gott men jag kunde inte sluta äta.
    Förbered innan och stoppa in dem i ugnen ca 5 - 7 min så har du perfekt tilltugg till både rött vin eller drink.

  • MatAnders 26 februari 2011

    Jättegott att göra små smördegs piroger fyllningen kan van variera i oändlighet.

  • mirre7 26 februari 2011

    Romtårta:
    Rör 200 g Philadelfiaost med 1 råhackad lök. Vispa 2 dl grädde hårt och blanda med oströran, smaka av med peppar och ev lite salt. Forma smeten till en rund 2 cm hög tårta och bred över 2 burkar röd kaviar. Servera med med små salta runda kex som doppas direkt i tårtan och stoppas i munnen!!
    Synd att jag inte såg detta tidigare, men receptet kanske kan komma till användning nån annan gång.

  • The_mama97mia 26 februari 2011

    Mums, tack för det tipset mirre7!

    Jag har missat att svara på detta också och inser att trådstartaren redan har gjort sina val...
    Men jag vill i alla fall slå ett slag för grönsaksdipp.
    Stjälkselleri är tokgott att dippa i ngn god röra, paprika i bra bitar, gurka i stavar ja allt möjligt!
    Vi körde mkt med det för ett tag sen, känns både nytigare o roligare än chips.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.