Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Lite tips på god "plockmat"

  • Kicki8 20 mars 2008

    Dadlar med bacon runt.Jättegott(Y) finns många recept här i matklubben.

  • MammaModesty 20 mars 2008

    jag har en plocktallrik i mina recept... som man kan kominera i oöndlighet bara plånboken tillåter det..... :p

  • evaldo 20 mars 2008

    Plock av det som finns i kylen brukar gå åt vad det nu än må vara och det med några små goda dipsåser till.

  • Glitterfia 20 mars 2008

    Små krustader, ta en tub kavli ädelost (mjukost) tryck ur lämplig mängd rakt ner i varje krustad. Klart! och jättegott förutsatt att man gillar ädelost.

  • Glitterfia 20 mars 2008

    Nu skulle man kunnat gå tillbaka och ändra skrev fel ost, sorry, :p
    RÄTT OST: SALAMIOST (Y)
    Tänkte på pepparkakor med ädelost när jag skrev.

  • vanillalover 20 mars 2008

    Fyll dadlar med Ädelost. MMmmmm eller kolla mitt sötpotatis recept här, ätes som drinktilltugg. Enkel att göra med och himlans gott!
    /Marie

  • Ketronya 20 mars 2008

    Ädelostfyllda dadlar är grymt gott och går väldigt snabbt och enkelt att göra!

  • Ketronya 20 mars 2008

    Det här är gott också och går ganska fort att slänga ihop
    Rökt laxrulle med pepparrotsost

    Gubbröra med tex pumpernickel är också väldigt gott!

  • wildlife 20 mars 2008

    Har ett par recept på min hemsida på tunnbrödrullar som är kanon...!

    http://www.goeransson.com/recept.htm

  • majamia 31 mars 2008

    Enkelt och gott är inbakade oliver i smördeg som man gratinera tills det är gyllenbruna.

  • aina-mari 4 april 2008

    Skrivet av lenajeanette den 30 jan 2008

    Detta måste bara provas, helt enkelt supergott;

    Skiva aubergine i ½ ckm skivor ringla på lite olivolja baka i ugnen tills de blir halvmjuka; ta ut och lägg på en skiva parmensan och in i ugnen igen och baka av tills osten smält, sedan äts de som tilltugg.

    Prova även mina champangeknappar jag har under mina recept.(Y)

  • Okänd 19 maj 2008

    Köp färdigkavlad smördeg. Kavla ut den något och skär ut små rundlar.
    Lägg en hög med trattkantareller på och över det lite riven västerbotten.
    In i ugnen tills de fått färg.
    Och sen är det bara att frossa!(L)

  • Okänd 19 maj 2008

    Kom på ett till recept nu!
    Köp musslingar på burk (småmusslor som finns på konservburk) linda in i dem en och en i bacon, spetsa med en tandpetare och stek i stekpanna.
    Görs till jul hemma hos mig och tar alltid slut först!
    Underbart goda! speciellet om man gillar salt :p

  • The_mama97mia 19 maj 2008

    Nåt som är väldigt enkelt... är att köpa färdiga små vårrullar (hos Von LIDL)....
    dom har ett paket med typ 18 små vårrullar, Jag värmer dom enligt förpackningens instruktion serverar med olika koppar med dip - en med bara gräddfil/youghurt, en med sweet chilisås, en med soja...
    Mkt uppskattat o superenkelt...

  • irko 19 maj 2008

    Grönsaksdip är ju alltid gott, dvs stavar av gurka, stjälkselleri eller morot som man dippar i någon god dipröra! Ha det gott!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.