Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Man äter med ögat!

  • pehrzonflickan 17 oktober 2007

    Visst kan upplägget vara minst lika viktigt som smaken på maten. I sommras bjöd jag släketn på läät och enkel sommarmat. Diverse kalla sallader, små snittar, grillade kycklingspett, små räkkoppar och små bröd. Ost, såer och frukt. Dert jag gjorde vara att lägga upp det på bordet som en grillbricka. Garnera lite här och var och gjorde att gästerna tyckte att det var otroligt vad jag lagat mat. Kul, enkelt och gott.

    Malin

  • matvraket 17 oktober 2007

    Håller helt och hållet med! Hur maten ser ut är otroligt viktigt! Man kan laga god mat som ser avskyvärd ut, och följdaktligen enligt många uppfattas som äcklig. Bara genom att ha lite olika färger i maten gör att den ser så mkt mer smaklig ut. Ärtsoppa hade säkert varit ett framgångskort hos fler om den inte sett så tråkig ut. (själv gillar jag ärtsoppa!).

  • Retrivern 17 oktober 2007

    DEt är ofta man tycker till med hur maten ser ut. Men man ska mest tänka på smaken för det kan vara det godaste du ahr smakat (Y)

  • Amika 17 oktober 2007

    Visst är det så att man äter med ögonen med... Tänk bara på hur sugen man kan bli av att sitta här och titta runt på olika recept. :) Jag kan bli jättehungrig då!
    Sen tror jag att man njuter än mer av maten när man lägger upp den snyggt på något sätt.
    Men visst är det ändå smaken som betyder mest. För fy vad besviken man blir när man ser något som ser så gott ut och luktar så gott... Sen visar det sig att det smakar gammal socka. *skrattar*

  • mariad 17 oktober 2007

    Hätligt att höra! (Y)

  • pehrzonflickan 18 oktober 2007

    (Y) Jam håller med om att den mest vackra och iögonfallande maträtt är en stor besvikelse om den smakar ve och fasa!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.