Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat i bilen

  • Lagamat_69 6 juli 2009

    Nu på lördag drar vi iväg till Kroatien. Vi är vana att åka dit med bil, så det funkar bra. Men, det är detta med mat. Vi kommer att ha kylväska med oss och vi kommer att ta korta stopp, vad skall vi packa kylväskan med.

    föregående år så har vi haft:

    Kalla plättar
    Krumelurer ( en blandning av plättar och sockerkaka)
    pizzabullar
    pastasallad
    Frukt
    bullar

    Nu tryter fantasin och familjen vill inte ha favorit i repris.
    Vad tipsar ni oss att fylla vår kylväska med?

  • MatAnders 6 juli 2009

    Piroger kan man göra med den fyllning man vill, grillade kyckling klubbor,revben är gott att gnaga på eller varför inte göra några goda kalla röror att ha i baugette?

  • osita 6 juli 2009

    Variera Baguetterna med till ex. pita bröd, Tortillas, Wraps etc.
    Mina prioger gör jag lätt & enkelt;
    1 sats bechamelsås och sedan bryner jag tex:
    **hackad lök + Parma skinka/spansk Serrano skinka i tärningar + champisbitar (kan uteslutas) i stekpannan en stund,**
    sedan blandar man detta(**) med såsen till en fast smet.
    Fyller sedan pirogerna, (fast helst använder jag smördeg) penslar med ägg och in i ugnen 10-15 min i 225º.
    en annan smak variant:
    ** vilka grönsaker som finns att tillgå delade i 2cm långa & 1/2 cm tunna stavar och bryns lätt **

    Min härliga Pasta sallad med kyckling är en dunder i värmen!!(Y)
    En spanjor har ALLTID en härlig spanskomelett i bagen!! (L)
    Hoppas att ni får en trevlig resa och att ni har A/A i bilen!!!!

  • crillestjej 6 juli 2009

    Varmkorv i termos

  • Okänd 6 juli 2009

    Stekta kycklingfileer och potatissallad.........knaperstekt bacon, stekt ägg och falukorv att lägga på mackor......Ugnspannkaka med bacon....Gott även att äta kall. Hemgjorda hamburgare med bröd....Varma mackor som äts kalla....mums. Hemgjord pizza....mm.
    Ha en trevlig resa.

  • anluk 6 juli 2009

    Köttfärsröra i mattermos och fyll pitabröd med det.
    Tunnbrödsrullar.
    Pastasallad i olika varianter är ju gott.
    Varmkorv som någon sa är oxå kanon.
    Korvbröd med tonfiskfyllning (finns ibland mina recept).

  • redd 6 juli 2009

    Hembakat bröd av tyngre (bokstavligt talat) modell, titta på surdeg och grova bröd här på MK.
    Pålägg t.ex. kall potatis, skivad färskbiff etc. så att det blir matigt.

    Annars
    Sallad med ris/potatis/pasta/bulgur etc.
    Själva salladen kan du säkert köpa på resans gång och hårt packad kokt ris/pasta/etc samt passande sås borde ta ganska lite plats.

    Det skall ju finnas vattenkokare som man kopplar till bilen, en sådan och "cup of nudle" borde vara klockrent.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.