Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat i micro

  • toring2 29 februari 2008

    Hej är det någon som har enkla resept på tillagning av mat i micro basmat, fest¨,det ska vara enkelt maträtter och goda har en stuga med 2 kokplattor och en micro typ fritidsboende

  • The_mama97mia 29 februari 2008

    ledsen, inte van att tillaga i micro, men det är ju utmärkt för att värma rätter du preparerat innan. Vad vill du bjuda på?
    Kokplattorna kan du ju använda till att koka ris eller potatis. Sen värmer du huvudrätten (som du har gjort i förväg......) i micron.

    Efterrätt är enkelt i micron, men där är jag inte expert.
    /Mia

  • Okänd 29 februari 2008

    Säger samma som mama97mia.
    Du kan tex.göra köttgrytan ,eller vad det nu blir, hemma och sen bara värma.
    Så kokar du potatis eller pasta på plats.
    Till efterrätt kan du göra en paj i förväg och ta med en eller två förpackningar Vaniljvisp.
    Lycka till.

  • MatAnders 29 februari 2008

    Man kan faktiskt göra varma mackor smakar helt ok men blir lite segare än dom i ugn men det går snabbt och är lätt, sen går det bra att göra fisk den blir fast och fin.

  • guacamole 11 mars 2008

    Det går att göra köttfärsås i micro.
    Har inte receptet men vet att det var jättenkelt. Mamma brukade göra det för många år sedan då det var en nyhet med micro...:)Löken micrades först, sedan i med köttfärsen och kryddorna, och sedan krossad tomat. Och det var jättegott - faktiskt! Det kanske går att googla fram ett recept?

    Kycklingdelar marinerade i soja och lite kryddor blir jättegott i micron. (Ursäkta men inget exakt recept här heller....)

    Fiskblock i bitar med skivad tomat (och dina favorit-fiskkryddor..)

  • bernit 11 mars 2008

    Håller med mama97mia - för att lyckas, speciellt om du har gäster, göri :pordning maten hemma och använd micron att värma-färdiglaga i

    /BÅ

  • havelin 11 mars 2008

    Jag har testat att tillaga lax i micron. Snabbt och riktigt gott! Hade en bit frusen lax som jag hade på lite citronpeppar och micrade några minuter. Hade kokt ris och smaksatt creme fraiche till.

    Det finns en hel del recept på micromat... har sett hela kokböcker. Bl.a. en chokladkaka som vad jag minns också var god... men det var länge sen så jag har inga recept nu. Tyvärr. Lycka till!
    :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.