Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Mat som passar stämningen, Almost Famous på fjället... Hjälp!

  • hanna 13 januari 2009

    Hej

    Är komplett ute och cyklar med det här, behöver lite tips och ideer.
    Ska ha en relativt enkel födelsedagsfest då jag fyller 25, och jag vill att maten ska gå ihop med stämningen. Det är i ett gammalt trähus, med öppen spis, mycket ljus, kuddar på golvet för att få plats med alla, levande musik, drinkar (black mojito och cuba libre)i tillbringare och öl direkt ur burken etc. Tänk "Almost Famous" på fjället, typ.
    Vill bjuda på någonting lätt att tugga på, men har svårt att komma på någonting som inte känns för lagat eller fixat. Känns trist att bara bjuda på chips, liksom.
    Har tänkt i riktining av minipizzor, potatisskal-chips och röror...
    Någon som har lite andra förslag eller ideer??
    Är duktig på att laga och räds inga utmaningar i köket, så alla tips är välkomna!

  • BITTELOVESFOOD 13 januari 2009

    lite blockmat på tandpetare, eller på spett. Bryttbröd ellerhemagjort knäkebröd med olika röror.
    lycka till ..
    Grattis:)

  • Glitterfia 13 januari 2009

    Det som slår mig är grillade revbensspjäll tuna eller tjocka, kycklingklubbor/ kycklingvingar samt potatissallad.
    Guldfågeln har en barbecuekryddad kyckling som är stark och god. Bara att tina och värma om man vill.


    Kollade idag på affären vad kycklingen hette:
    Buffalo Wings.

  • Lenkan 13 januari 2009

    Tunnbrödssnittar funkar alltid!
    Blanda ihop olika röror och bred i tunnbröd, rulla ihop, in i frysen nån timme och sen skär i snittbitar

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.