Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestival

  • Lotten_J 15 mars 2008

    Skrivet av enAnnan den 15 mar 2008

    Skrivet av Lotten_J den 15 mar 2008

    Här blir det Teriyakistekt färskostfylld lövbiff med pressad potatis och en sallad.....och jag håller tummarna för bröderna Rognedahl el Sanna Nielsen (Y)



    Är det den från Buffé?
    Skrik till i såna fall om hur den blev är du snäll.


    Japp den är därifrån....man törs ju inte dela med sig av ica:s recept eller hur det nu var.....jag provsmakade detta på Ica Maxi och det var helt underbart gott.....

  • Lotten_J 15 mars 2008

    Skrivet av lennali den 15 mar 2008

    Skrivet av enAnnan den 15 mar 2008

    Skrivet av Lotten_J den 15 mar 2008

    Här blir det Teriyakistekt färskostfylld lövbiff med pressad potatis och en sallad.....och jag håller tummarna för bröderna Rognedahl el Sanna Nielsen (Y)



    Är det den från Buffé?
    Skrik till i såna fall om hur den blev är du snäll.


    Ja, om det är den från senaste Buffé, skrik så det hörs till mig också, det såg väldans gott ut, skriv gärna in receptet också/Lena



    Men fick vi skriva in recepten från Ica här? Har för mig att det inte var tillåtet......så irriterande....det är gott.....jag lovar..

  • Prima 15 mars 2008


    Men fick vi skriva in recepten från Ica här? Har för mig att det inte var tillåtet......så irriterande....det är gott.....jag lovar..


    Men om man gör om receptet lite då, så blir det väl ens eget... eller? Hur funkar det, har inte sett nån tidigare tråd om detta så det är därför jag frågar!?

  • Lotten_J 15 mars 2008

    Skrivet av glaca den 15 mar 2008


    Men fick vi skriva in recepten från Ica här? Har för mig att det inte var tillåtet......så irriterande....det är gott.....jag lovar..


    Men om man gör om receptet lite då, så blir det väl ens eget... eller? Hur funkar det, har inte sett nån tidigare tråd om detta så det är därför jag frågar!?


    Det går inte att göra om då blir det inte samma sak....är så få ingredienser

  • lennali 15 mars 2008

    Skrivet av Lotten_J den 15 mar 2008

    Skrivet av glaca den 15 mar 2008


    Men fick vi skriva in recepten från Ica här? Har för mig att det inte var tillåtet......så irriterande....det är gott.....jag lovar..


    Men om man gör om receptet lite då, så blir det väl ens eget... eller? Hur funkar det, har inte sett nån tidigare tråd om detta så det är därför jag frågar!?


    Det går inte att göra om då blir det inte samma sak....är så få ingredienser


    Jag kan ändra och skriva in, vill du att jag gör det?

  • elisabethugo 15 mars 2008

    Jag röstar på Sanna

    skall äta ost och kex och ett glas cider.
    chips och dipp

  • abb 15 mars 2008

    Hej!

    Ikväll serveras det hemgjorda chickennuggets med parmesansmak, ris och en vitlökssås.


    Hoppas på tvillingarna ikväll.

  • tina62 15 mars 2008

    Vi ska äta lite småplock och snask till melodifestivalen. Vi är många röster och de ser ut så här.
    Maken: Sanna
    Sonen: BWO
    Sonen: Frida
    Sonen: Nordman - sambon: Pirelli
    Sonen: Pirelli - sambon: Nordman
    Sonen: Sanna
    Jag: Nordman

    Där har ni våran gedigna lista. Tror att det blir lite "livat" ikväll.

  • lennali 15 mars 2008

    Skrivet av lennali den 15 mar 2008

    Skrivet av Lotten_J den 15 mar 2008

    Skrivet av glaca den 15 mar 2008


    Men fick vi skriva in recepten från Ica här? Har för mig att det inte var tillåtet......så irriterande....det är gott.....jag lovar..


    Men om man gör om receptet lite då, så blir det väl ens eget... eller? Hur funkar det, har inte sett nån tidigare tråd om detta så det är därför jag frågar!?


    Det går inte att göra om då blir det inte samma sak....är så få ingredienser


    Jag kan ändra och skriva in, vill du att jag gör det?


    Receptet är inskrivet och heter:
    Färskostfylld lövbiff med teriyakisås
    Lena

  • wisw 15 mars 2008

    Röstar självklart på Nordman och äter någon slags toast och lite varmare med potatisgratäng och blodig biff. typ

  • Superbruden 15 mars 2008

    Skrivet av anluk den 15 mar 2008

    Äter Kycklingfilé i vitlök ikväll.
    Efterrätt blir det dajmcheesecake.

    Vet egentligen inte vem jag håller på. BWO och Pirelli är väl bäst. Hoppas verkligen inte på Christer Sjögren men det skulle inte förvåna mig ett dugg om han vinner..............


    Har du receptet på dajmcheesecaken bland dina recept?

  • enAnnan 15 mars 2008

    Skrivet av Lotten_J den 15 mar 2008

    Skrivet av lennali den 15 mar 2008

    Skrivet av enAnnan den 15 mar 2008

    Skrivet av Lotten_J den 15 mar 2008

    Här blir det Teriyakistekt färskostfylld lövbiff med pressad potatis och en sallad.....och jag håller tummarna för bröderna Rognedahl el Sanna Nielsen (Y)



    Är det den från Buffé?
    Skrik till i såna fall om hur den blev är du snäll.


    Ja, om det är den från senaste Buffé, skrik så det hörs till mig också, det såg väldans gott ut, skriv gärna in receptet också/Lena



    Men fick vi skriva in recepten från Ica här? Har för mig att det inte var tillåtet......så irriterande....det är gott.....jag lovar..


    Jag har inte sett det...men om man anger Ica som källa så förstår jag inte problemet.
    Då behöver man ju inte ändra i receptet heller.
    Jag skriver ALLTID ut källan, om man vet var man tar receptet ifrån. Självklart kommer ju inte allt från en själv
    :)

  • Superbruden 15 mars 2008

    Tycker Perellis låt var en schlagerdänga så den röstar jag på... Blir Per Morbergs pasta med egenhändigt rullade köttbullar och vitvinssås med champinjoner och parmesan... Tycker Per är suverän...:D

  • vanillalover 15 mars 2008

    Här blir det taco´s med hemmalagade stark vitlöks- & tacosås. Till det dricker jag rött vin, mannen öl och dottern läsk. efteråt väntar Dumlekladdkakakan...MUMS!
    Mannen och tösen vill att Frida ska vinna (jag har henne som 2:a) Jag själv röstar på Rongedals grabbarna. Tycker den är rivig och att man blir glad av den!
    Dessvärre är vi enade i vem som kommer att vinna; Perrelli! Usch & fy, hemska människa och tanke (N) Hon har gjort sitt precis som Carola...
    Tror även att Sibel kan "skrälla till"
    Passar på att önska er ala en trevlig "melodia-kväll"!
    /Marie

  • Heisjo 15 mars 2008

    Mannen har lagat middag, falukorvsgratäng (se veckomenyn)(Y)
    Ska bli skönt att för ovanlighetens skull sätta sig till dukat bord:D
    Röstar gör jag troligen inte, men en liten tumme håller jag för Linda

  • Svesse60 15 mars 2008

    Har bjudit in några vänner ikväll för att se schlagern. Jag har gjort "Heta räkrullar" men jag har tagit rökt skinka i stället för räkor, det blev mycket godare. (Y) Vi ska också äta en Västkuströra som jag tänkt servera på crostini. Till detta blir det öl och vin. Jag tycker att BWO:s låt var jättebra (L) så dom röstar jag på, gubben gillade Rongedal.
    Önskar alla en trevlig lördagskväll!!!!

  • Gnagett 15 mars 2008

    Här blir det anluk:s Tacogratäng med fläskfilé. Och vem jag skall rösta på har jag ingen aning för jag har inte tittat på den andra programmen så jag har nästan inte hört en låt!

  • inc 15 mars 2008

    Fiskgratäng blir det! Kanske ett glas vitt till det. Vet inte vem som kommer att vinna ikväll på melodifestivalen. Själv har jag många favoriter, får se vem jag röstar på!!

  • evaalmerjohansson 15 mars 2008

    här blir det landgång med lax o räkor i mängder till det provsmak på påsköl från jämtlands bryggerier.Jag tror Sanne vinner eller Nordman eller Sybel vi får se.(L)(L):D:D:D

  • Lotten_J 15 mars 2008

    Skrivet av enAnnan den 15 mar 2008

    Skrivet av Lotten_J den 15 mar 2008

    Skrivet av lennali den 15 mar 2008

    Skrivet av enAnnan den 15 mar 2008

    Skrivet av Lotten_J den 15 mar 2008

    Här blir det Teriyakistekt färskostfylld lövbiff med pressad potatis och en sallad.....och jag håller tummarna för bröderna Rognedahl el Sanna Nielsen (Y)



    Är det den från Buffé?
    Skrik till i såna fall om hur den blev är du snäll.


    Ja, om det är den från senaste Buffé, skrik så det hörs till mig också, det såg väldans gott ut, skriv gärna in receptet också/Lena



    Men fick vi skriva in recepten från Ica här? Har för mig att det inte var tillåtet......så irriterande....det är gott.....jag lovar..


    Jag har inte sett det...men om man anger Ica som källa så förstår jag inte problemet.
    Då behöver man ju inte ändra i receptet heller.
    Jag skriver ALLTID ut källan, om man vet var man tar receptet ifrån. Självklart kommer ju inte allt från en själv
    :)



    Ica poängterade starkt att ville man använda deras recept skulle man länka till deras sida, man fick inte skriva in detta...suck suck suck...vad dom e jobbiga. Nåväl nu har vi avnjutit en god middag. Har aldrig sett min sambo så salig vid matbordet. Han säger att detta slog allt, att det var det godaste han ätit på bra länge. Han gick till spisen för att se om det verkligen var så att det var slut, vilket det var. Men prova detta, den rätten är verkligen god. Istället för pepparmix har jag använt chiliexplosion, den där kryddkvarnen från Santa Maria...helt suverän krydda

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.