Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Melodifestivalen

  • monfo 3 februari 2011

    Älska melodifestivalen! Enda gången på året jag lyckas samla alla framför tv!
    Nu vet jag att det finns de som inte gillar detta och det är helt ok men alla ni andra:
    Vad ska ni snaska på medan ni sitter där och njuter?
    Har fastnat i chips/ostbågar, grönsaker med dip och fruktsallad med glass och ostbricka...nya tips mottages tacksamt!
    Det håller ju på i flera veckor....{music}

  • Josses 3 februari 2011

    Ja detta älskade hatobjekt(L). Har sett det till och från under de senaste åren.
    Kan känna efter 2:a 3:e programmet att det räcker med ett enda program.
    men, men det skulle nog vara tomt om det inte fanns längre, för vad skulle man klaga på då
    på måndag-morgon på jobbet?:DD
    Här har jag några snackstips
    Apelsinchips
    Drink Snacks
    lite pyssel med de två men har man gott om tid så...
    Martins dipsås
    hittade även ett jag hade sparat i min kokbok men inte provat men det är frestande för en popcornsfantast som jag är
    Kkolapopcorn

  • 123Linnea 4 februari 2011

    Tycker att det motsatta är svårt - hitta något tillfälle då ingen måste se på tv... Melodifestivalen är bra - en gång om året. Det blir för många delar, som det är nu. Det hindrar dock inte att man sitter där ändå, vissa lördagar...

    Då är det gott med plockgodis, ostbågar. Men den hetaste favoriten är STARK ost och rött vin!

  • chrisq 4 februari 2011

    (Y)ska bli kul

  • irrevirre 4 februari 2011

    Jag är en äkta melodifestivalnörd(L)
    Och numera är det svenska roligast. Fast självklart måste man se eurovisionen också:DD

  • alindalinda 4 februari 2011

    åh, en exotisk fruktsallad med rostade paranötter och lite glass kanske?
    eller en svenssonklassiker; vindruvor, päronklyftor, ost och kex? lite salami, viltkorv eller ölkorv därtill?

  • sadiashah 5 februari 2011

    Fruktsallad med vaniljkesella går alltid hem! :D
    Även gurka med avocadodip.
    Och självklart Popcorn, den "gamla goda klassikern"...{curl-lip}

  • johannes126 5 februari 2011

    perfekt till tv soffan.

    http://food-passion-life.blogspot.com/2011/02/dessert-passion.html

  • Cassiopeya 5 februari 2011

    Är egentligen ingen Melodifestivalfantast, men ikväll ska vi titta tänkte vi. Serverar chokladpannacotta med hallongrädde :) Kanske lite smågodis, chips eller popcorn också, får se vad vi är sugna på när vi är iväg och handlar ;) Jag är sugen på lakrits så någon lakritsgodis lär det definitivt bli ;)

    Chokladpannacotta med hallongrädde

  • irrevirre 5 februari 2011

    Cheese doddles!
    ......
    äter jag cirka en gång om året. Inte mer eftersom jag då faller i ostbågeträsket>:)
    Ikväll blir det av\o/

  • MosterNettan 6 februari 2011

    När det är Mello-dags är det fest! Då är det tre-rätters med utskriven meny. Namnen på rätterna ska ha anknytning till låtar och artister.
    T ex
    Räkcocktail med Waterloo-majonnäs
    Fläskfilé Charlotte med Tusen och en natt-sås
    och potatissgratäng a la Eloise
    Glass Diggiloo

    Förberedelser och middag är betydlgt roligare än bidragen...

    Igår var Rickard behållningen!

  • johannes126 6 februari 2011

    Dagens: Köttfärslimpa med fetaost och kessela


    http://food-passion-life.blogspot.com/2011/02/kottfarslimpa-med-fetaost.html

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.