Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

nån som kan hjälpa mig med ett recept på italiensk paj

  • belse 17 februari 2010

    Hej

    Jag håller på att göra en italiensk paj med oliver och soltorkade tomater. Men jag blev lite konfunderad ang ingredienserna på själva äggstanningen. Det står att det ska vara 4 ägg och 1/2 dl vispgrädde. Låter inte det lite lite? Eller kan det vara såna mått??
    Snälla behöver svart snabbt...
    Mvh
    Belse

  • mattjejen 17 februari 2010

    Hej!
    Tycker det låter konstigt med 4 ägg å 1/2 dl grädde... Jag skulle ta 3 ägg å 3 dl mjölk/matgrädde som det e till en vanlig quiche....

    Lycka till!

  • belse 17 februari 2010

    Hej o tack för svaret. Tror jag följer ditt råd.

  • mattjejen 17 februari 2010

    Din paj låter smarrig:p... vad har du mer i den... finns receptet här på MK?
    Nu vet jag vad jag ska ha till kvällsmat... blir paj här med (Y) blir till att inventera kylen å se vad som jag kan ha i...

  • belse 17 februari 2010

    Ja jag hittade receptet här på MK. sök på italiensk paj med oliver... så kommer du nog rätt. Har ännu inte smakat den. Men den luktar ljuvligt :)

  • jimboz 17 februari 2010

    NEJ !

  • Okänd 17 februari 2010

    Skrivet av belse den 17 feb 2010

    Hej

    Jag håller på att göra en italiensk paj med oliver och soltorkade tomater. Men jag blev lite konfunderad ang ingredienserna på själva äggstanningen. Det står att det ska vara 4 ägg och 1/2 dl vispgrädde. Låter inte det lite lite? Eller kan det vara såna mått??
    Snälla behöver svart snabbt...
    Mvh
    Belse

    Verkar som det är en ganska stor paj. Kan det vara ½ liter grädde som menas?

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.